Ezt tudja az új Maserati szupersportkocsi

2020.09.10. 10:12

A Maserati most még minden ízében hagyományos, benzinmotoros sportkocsit mutatott be, viszont már most beígértek egy tisztán elektromos változatot is. Mindezt ráadásul csak kezdőlépésnek szánják a márka teljes megújításához, ami 13 újdonságot jelent a következő három évre.

Bár az MC20 formájában - amit már tegnap megcsodálhattunk - van valami, ami a középmotoros Ferrarikéra emlékeztet, ez az autó evolúciós szempontból inkább tekinthető az Alfa Romeo 4C utódjának: az aerodinamikáját például a Dallara szélcsatornájában dolgozták ki, azaz ehhez sem vették igénybe a korábbi partner, a Ferrari segítségét.

A forma egyébként kifejezetten jól sikerült aerodinamikai szempontból: a légellenállási tényezője 0,38 ami abszolút értékben ugyan nem tűnik jónak, viszont azzal együtt, hogy 240 km/h-nál 100 kg súlyának megfelelő leszorítóerő ébred az autón, már egyáltalán nem olyan rossz. Az MC20 egyébként nagyobb, mint amekkorának a képek alapján gondolnánk: 4,67 méter hosszú, 1,97 méter széles, és 1,22 méter magas, 2,7 méteres tengelytávval. Ehhez képest nem is nagyon nehéz – 1470 kilót nyom – és mivel mindezt a Nettuno V6-os 630 lóereje mozgatja, tényleg nagyon jól megy. A 100-as tempó eléréséhez 2,9 másodperc kell, 200 km/h-ra 8,8 másodperc alatt gyorsulhat fel a sportkocsi, a végsebessége pedig 325 km/h.

Mindez persze nem lesz olcsó, az árakat nagyjából a legolcsóbb Ferrarik szintjére lőtték be. Ez 200 ezer euró körüli alapárat jelent, azaz a csúcs-Maserati egy kicsit drágább lesz, mint az Audi R8, viszont olcsóbb, mint a középmotoros Ferrari 488-as alapkivitele.

Kifejezetten érdekes, hogy az MC20-asból ígértek elektromos változatot is, és bár erről adatokat egyelőre nem közöltek, annyit ígértek, hogy legalább olyan gyors lesz, mint a benzines változat.

Az MC20-ast egyébként egy nagyobb modelloffenzíva kezdőpontjának szánja a Maserati: a márkára mintegy 5 milliárd eurót költöttek és költenek. Ez egyáltalán nem ok nélküli pénzszórás: a Maserati 2019-ben 199 millió euró veszteséggel működött, ami nem kis részben az elhanyagolt kínlatra vezethető vissza – ezt igyekeznek orvosolni, abban a reményben, hogy a Maserati kínálat alapos felfrissítésével a befektetett összeg többszörösét nyerhetik vissza.