Nagy előrelépést ígér a megújuló Jaguar F-Pace

2020.09.15. 16:00

Öt éve már, hogy bemutatták a Jaguar első luxusterepjáróját, az F-Pace nevű modellt, így bőven eljött az ideje egy alapos átdolgozásnak. Igazából egy távol-keleti gyártó már új modellt készített volna, de a briteknek most csak a frissítés fér bele.

Ránézésre ebből sem a legkomolyabb, legalábbis kívülről. Az új F-Pace-t az eddigi szimpla L alakú LED-csíkot váltó dupla L-forma világító diódasávról lehet megismerni. Ezen felül igazítottak a lökhárítókon, más a hűtőmaszk rácsozatának mintája, és változtattak az alsó légbeömlők formáin is, de mindez együtt sem változtat érdemben az autó karakterén.

A Jaguar szakemberei nem is erre a legbüszkébbek, hanem az átalakított belső térre. Ahogy Alister Whelan, a belsőt áttervező csapat vezetője mondja, az autó korábban a belső tér jó volt, de nem kiváló. „Teljesen új szintre kellett emelnünk.” – mondja a szakember.

Erre a következtetésre persze nem egészen magától jutott a kollektíva: a vásárlóktól sok kritikát kaptak a kemény, olcsó hatású műanyagok, a kevés pakolóhely és a divatjamúlt fedélzeti számítógép miatt. Ezeket igyekeztek is javítani: Whelan szerint már nyoma sincs a kemény műanyagoknak, több helyet csináltak a középkonzolon a pohártartóknak, és az F-Pace is megkapja a Land Rover Defender Pivi Pro nevű szoftverét, egy eddig más modellekben nem használt, hajlított felületű, 11,4 hüvelykes érintőképernyőn.

Műszaki értelemben a megújuló F-Pace egy komolyabb újdonságot kapott: a P400e jelzésű változatba épített konnektoros hibrid rendszert. Ez a kétliteres turbós Ingenium benzinmotor mellett egy 141 lóerős villanymotort tartalmaz, az összteljesítménye kerek 400 lóerő, és 53 km tisztán elektromos üzemben is megtehető vele.

Ezen felül lesz még négy enyhe hibrid rendszerben kínált motor, az Ingenium család négy- és hathengeres dízel és benzines változatai. Az egyetlen, csak belsőégésű motoros kivitel a négyhengeres benzines turbómotor 300 lóerős változatát kapja. Úgy hallani, később a kompresszoros, ötliteres V8-as is visszatér: ezt 2021-re ígérik a sportos SVR változatban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.