Itt a végleges Peugeot szuperhibrid 360 lóerővel

2020.09.25. 10:48

Korábban tanulmányautóként láthattuk, ám mostanra elkészült a legerősebb utcai Peugeot sorozatgyártásra kész változata is.

A Peugeot mérnökei láthatóan mindent kihoztak a lehetőségeikből, annak ellenére, hogy ezek erősen korlátozottak voltak. A cégcsoport a költségcsökkentés jegyében évekkel ezelőtt négyre csökkentette a gyártásban tartott motorok számát, és ezek közül a legerősebb az 1,6 literes turbós négyhengeres, ezzel kellett valahogy erős nagykocsit csinálni.

A kis turbómotorból korábban már kihoztak 270 lóerőt is, de a Peugeot 508 PSE-be egy visszafogottabb változatot építenek: ez kerek 200 lóerőt ad le, ami a folyamatos, gyors haladásra valószínűleg bőven elég lesz, a nagy gyorsításokba pedig besegít a két villanymotor: a sebességváltónál egy 110 lóerős motor kapcsolódik be az első kerekek hajtásába, a hátsó kerekek hajtását pedig egy 113 lóerős motorral oldották meg.

A villamos hajtásfél egyébként 140 km/h-ig vesz részt a hajtásban, ennek megfelelően az 508 PSE idáig gyorsul igazán jól, 100 km/h-ig 5,2 másodperc kell álló helyzetből indulva. A végsebesség 250 km/h, tisztán villamos üzemben pedig 42 km-t ígér a gyártó. A lényeg persze az, hogy ezzel a hajtással nem csak gyorsan, de nagyon takarékosan is haladhatunk: a WLTP szerinti minimális fogyasztás-érték lélegzetelállító, 1,7 liter száz kilométeren, ami 46 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg. Ezt persze csak úgy lehet megközelíteni is, ha előzőleg teljesen feltölti valaki a 11,5 kWh-s akkumulátort, és aztán menet közben semmit sem használ ki az autó kivételes dinamikájából.

A PSE persze nem csak a hajtásában tér el a többi 508-astól: szélesebb nyomtávú, sportosabb hangolású futóművel, három fokozatban állítható lengéscsillapítókat, 380 mm-es első féktárcsákat és Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokat kap, és persze visszafogott külső és belső optikai tuningot.

A szedánként és kombiként egyaránt létező modell árát egyelőre nem közölték, de a komplikált hajtástechnika valószínűleg nem lesz olcsó: a legvisszafogottabb becslések is 60 ezer eurós, azaz bő 21 millió forintos árról szólnak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.