A Polestar 2 valódi hatótávja pedig...

2020.10.07. 14:29

Hiába a viszonylag nagy, 78 kWh-s akkumulátor, úgy néz ki, a Volvo tervei alapján készült Polestar 2 nem igazán tudja, amit a korábbi ígéretek alapján sejteni engedtek.

polestar2dyn

Az autó WLTP szerinti hatótávja 470 km, de a valóságos értékre is bemondott a gyártó egy 442 km-es becslést néhány hónapja. Nos, úgy néz ki, egyik értéknek sem jutottak a közelébe az Egyesült Államok Környezetvédelmi ügynöksége, az EPA tesztelői: az ő szabványuk szerint mérve 375 km tehető meg egy töltéssel.

Olyan igazából persze nincsen, hogy valós hatótáv: ahogy a hagyományos autók esetében, a villanyautóknál is döntő a használat módja. A Polestar 2-es egy korábbi tesztjéből például az derült ki, hogy 90 km/h-val 435 km megtétele után állna meg egy teljes feltöltés után, 120 km/h folyamatos sebesség mellett viszont 305 km hatótáv adódna.

Ezzel együtt mostanra viszonylag jól látszik, hogy míg az európai teszt-metódusok inkább arra alkalmasak, hogy a lehetséges maximális elvi hatótávot jelöljék ki, tehát azt az értéket, amit a valós forgalomban legfeljebb megközelíteni lehet, az EPA mérési eljárása viszonylag jól tükrözi az átlagos forgalomban jelentkező körülményeket.

A villanyautók viszonyítási alapjának tekinthető Teslákéhoz mérve a Polestar 2 egyébként nem tűnik túl hatékonynak. Hasonló méretű, 75 kWh-s akkuval a Model 3 hátsókerék-hajtású változata 523 km-t ért el az EPA tesztjén, de az összkerék-hajtásúak is elmennek 518 km-t.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.