Bajban a Ford Európában, nem jön össze a szén-dioxid-cél

2020.10.15. 16:30

Ahogy a legtöbb autógyártónak, a Fordnak is megvolt a terve arra nézve, hogy hogyan teljesítse a hagyományos modellekkel teljesíthetetlen szén-dioxid-kibocsátási normát, de jó nagy kavics került a gépezetbe.

kuga phev

A Ford Kuga hibrid változatának visszahívását említik okként: a konnektoros, tisztán villanyautóként is használható modellről kiderült, hogy villanyautó-üzemben kigyulladhat, ezért a forgalmazását és szállítását is leállították, amíg a hibát ki nem javítják. Így viszont nem teljesültek a tervezett eladások, és mivel a konnektoros hibrid Kuga az egyik olyan modell, ami lefelé vinné az átlagos szén-dioxid-kibocsátást, a gyártóra vonatkozó 98 g/km-es átlagérték felé, ezt már biztosan nem tudják elérni az idén.

Bírságot persze nem fizetne szívesen a Ford európai részlege, ezért olyan másik autógyártót keresnek, amely túlteljesítette saját kibocsátási előírását, és – természetesen némi pénzért – hajlandó lenne összeátlagolni a szén-dioxid-kibocsátását a Fordéval. Állítólag több ilyen is létezik, a Renault például épp a napokban jelezte, hogy kész lenne ilyen üzletet kötni, bár egyelőre a francia gyártó sem nevezett meg partnert.

A jogszabály ugyanis lehetőséget ad rá, hogy több gyártó szén-dioxid-kibocsátási szempontból egy egységként számoljon el az EU felé. A Fiat például a Teslával, a Mazda a Toyotával, a VW csoport pedig az MG-ket gyártó kínai Shanghai Auto-val számoltatja egybe a saját átlagát. Egy ilyen üzlet persze akár euró-százmilliókat is ér, így az alacsony, vagy nulla szén-dioxid-kibocsátású modelleket készítő gyártók jelentős bevételhez juthatnak.