Ezzel verné a Renault a VW ID.3-at

2020.10.16. 12:35

A Dacia Spring mellett egy nagyobb elektromos autót is bemutatott a Renault, amely mérete alapján már családi járműnek is beillene. Az autó arányai ugyan SUV-szerűek, de a hasmagassága alapján egyértelműen nem való terepre, a neve pedig azt sugallja, hogy a Mégane családhoz sorolják majd.

Az elnevezést talán már Luca De Meo, az új Renault-vezér hatására kapta, aki korábban már jelezte, hogy az igen keresett Clio helyett a nagyobb kategóriákban próbálná erősíteni a Renault helyzetét, ahol több haszon keletkezik egy-egy eladott autón. Az eVision tanulmány egyébként Mégane-nak egy kicsit kicsi, 4,21 méteres hosszával, 1,8 méteres szélességével és 1,5 méteres magasságával talán a Capturhoz áll a legközelebb a jelenlegi Renault kínálatból.

Az elektromos hajtás kisebb helyigénye miatt persze rövidebb orr-rész adódik, amitől lehet, hogy tényleg a Mégane-éhoz hasonló a helykínálat, de mivel belülről még nem mutatták meg az autót, erről nem lehet sok fogalmunk. A bemutató során csak annyit mondtak, ami erre utal, hogy a 60 kWh-s akkumulátor messze a legalacsonyabb profilú a ma használtak közül.

Az autó képességeiről is meglehetősen kevés az elérhető információ. Az akkumulátorról a kapacitásán túl annyit tudunk, hogy 400 V rendszerfeszültséget használ, és legfeljebb 130 kW-tal tölthető, a hajtást pedig egy 218 lóerős villanymotor végzi. Az 1,65 tonnás autót állítólag 8 másodpercen belül gyorsíthatja százra.

Ezt a tanulmányt a Renault egyértelműen egy későbbi szériagyártmány alapjának szánja, amelyet 2021-ben terveznek bemutatni. Valószínű, hogy a tanulmány néhány szélsőséges megoldását, például a hatalmas felniket, vagy a rácsos hatású LED lámpákat elhagyják, de egyáltalán nem lenne meglepő, ha az autó arányai megmaradnának: egy ilyen jellegű ötajtós nagyszerűen megfelelne az európai piac igényeinek, és megfelelően árazva komoly vetélytársa lehetne a VW ID.3-asnak.