Megint megvillantották az elektromos csúcs-Audit

2020.11.05. 17:29

Egyelőre prototípusként, de ismét megvillantották az Audi következő elektromos típusát. Minden adat még nem végleges, de nagyjából már sejthető, hogy a leggyorsabb Audi villanyautótól, az E-tron GT RS változatától mire lehet számítani.

Többek közt kiderült, hogy két villanymotort kap ez a kivitel: az első tengelyt egy 238 lóerős hajtja, a hátsót pedig egy 455 lóerős. A rendszer állandó összteljesítménye persze valamivel kevesebb, mint a két motor teljesítményének összege: 598 lóerő folyamatos, és 650 lóerő körüli rövid távú teljesítményről beszélnek. A motorokat egy 93,4 kWh-s akkumulátorból táplálják, így a 2,3 tonna körüli négyajtós ezzel állítólag 400 km körül megy el egy töltéssel. Ugyanakkor a megfelelő töltővel akár 350 kW teljesítménnyel is tölthető, így villanyautós mércével nagyon gyorsan, 22,5 perc alatt tölthető az akku 10-ről 80%-ra.

Ahogy sejthető volt, az E-tron valamivel olcsóbban érkezik, mint a Taycan, bár az eltérés, ahogy teljesítményben, árban sem jelentős. A német Auto Motor und Sport szerint 138 ezer euró körül lehet majd megvásárolni, úgy 11 ezer euróval kevesebbért, mint a Taycan Turbót.

Bár néhány kiválasztott újságíró már vezethette is az E-tron GT RS-t, ahogy a tessék-lássék álcázás alapján sejthető, a hivatalos bemutató még odébb van: úgy néz ki, jövő tavaszra készülhetnek el a típussal. Az RS mellett várhatók kevésbé erős változatok, ám úgy néz ki, a Taycanhoz hasonlóan az Audi E-tron GT sem árban vagy hatótávban kíván versenyezni a Teslákkal.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.