Az AMG lenyomta a Porschét a Nürburgringen

2020.11.11. 09:44

A Panamera nyári ideje 7:29,81 volt, ami igazán nem volt rekord, hiszen négyajtós autóból már akkor is akadt gyorsabb, de a Porsche akkor ráakasztotta a leggyorsabb cégvezetői autó címkét. Nos, most ezt a nem igazán definiált rekordot döntötték meg a négyajtós AMG GT lehetséges leggyorsabb változatával.

A lényeg, hogy mindenből az autóhoz megrendelhető legjobb változatot alkalmazták, tehát azokat a Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat és azokat a légterelőket, amelyek extraként rendelhetők a modellhez. Az AMG GT 63 S 4matic+ nevű modell egyébként ebben a formájában 640 lóerős, 3,2 másodperc alatt gyorsul százra és 315 km/h-s végsebességre képes. A köridő pedig, amit a Nordschleifén futott, 7:27,8, ami bő két másodperccel jobb a Panamera Turbo S idejénél. Hogy a különbség honnan jön, azt nem könnyű megállapítani, hiszen a Porsche 10 lóerővel gyengébb, viszont egy tizeddel jobban ugrik százra, azaz nagy vonalakban ugyanazt tudja, mint az AMG négyajtós csúcsmodellje.

Mindebben talán az a legérdekesebb, ahogy a két gyártó marketing-gépezete teljes komolysággal veti magát a közös fantomkergetésbe. Közben a szintén négyajtós Jaguar XE SV Project 8 már tavaly 7:23,16-os időt futott ugyanitt, azaz több mint két másodperccel az AMG-nél is jobb időt tud, ettől pedig az egész német számháború Porschéstűl, AMG-stűl rakható egyetlen nagy zárójelbe. Az okok persze érthetők: valamivel igazolni kell a több mint 600 lóerős szuperszedánok létezését, ami a 700 lóerő feletti amerikai izomautók, és az azoknál is erősebb amerikai villanyautók világában egyre nehezebb feladat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.