Törökörszág helyett Szlovákiában költ gyárépítésre a VW

2020.11.11. 11:00

Változtak a Volkswagen-csoport bővítési tervei. Egyrészt a koronavírus-járvány miatt kieső forgalom miatt most nem olyan lényeges cél egy új gyár felépítése. Másrészt így a cég simán kimaradhat abból a zavaros diplomáciai helyzetből, ami Törökország, az EU, illetve Németország között kavarog.

vw slo

Végeredményben a cég Pozsonyban működő üzemének bővítéséről határozott: itt egy új gyártósor, és egy új karosszériaüzem épül fel, durván 1 milliárd euróból, azaz gyakorlatilag itt költik el a török Passat-gyárra szánt összeget.

A szlovák fővárosban eddig kétféle termékvonal készült: a vállalatcsoport legkisebb autói, a VW Up, a Seat Mii és a Skoda CItigo, illetve a legnagyobb terepjárói, az Audi Q7 és Q8, a Porsche Cayenne, illetve a VW Touareg. A kisautók gyártása azonban lassanként teljesen leáll – ilyeneket az európai szén-dioxid-kibocsátási korlátozások miatt nem éri meg tovább gyártani – és a további bővítéssel valószínűleg elegendő hely keletkezik a VW Passat és a tőle műszakilag alig különböző Skoda Superb gyártásához, amelyeket a korábbi tervek szerint Törökországba költöztettek volna.

vw slo 2

A Passat jelenleg még a németországi Emdenben készül, ahol a VW a tervek szerint villanyautó-gyártásra áll át, a Superb pedig a Skoda Kvasiny-i üzemében, amelyet az utóbbi években rendesen túlterhelt a szintén itt készülő Skoda Kodiaq és Karoq, illetve a Seat Ateca iránti igény. A pozsonyi gyárfejlesztéssel kialakított többletkapacitásnak tehát bőven lesz helye, ha a járványhelyzet enyhülésével normalizálódik az élet Európában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.