Ezer lóerős roadster jön a Ferraritól

2020.11.13. 10:25

Bemutatták a Ferrari korábban beígért második újdonságát, az SF90 nyitható tetejű kivitelét, a Spidert. A Ferrari egyelőre nem követi a konkurenciát a nyitható tetők terén: az olaszok az újra terjedő vászontető helyett többrészes keménytetőt alkalmaznak.

A megoldás egyik előnye, hogy ha az illesztéseket nem nézzük, a Spider csukott tetővel alig különböztethető meg a zárt Stradale változattól, legalábbis ami a formatervet illeti. Mérhető különbségek ugyanis bőven akadnak: a Spider utastere valamivel előrébb kezdődik, a tető két centivel alacsonyabbra került, és persze a szükséges merevítések és a komplikált tetőmechanizmus miatt kerek 100 kiló túlsúly is mérhető a nyitott kivitelnél, amely így 1670 kilós üresen.

Mindebből a dinamikában nem sok látszik: a változatlan, 1000 lóerős hajtáslánc a 780 lóerős turbós V8-assal és a három villanymotorral nemigen érzi meg azt a plusz mázsát. A Spider is elérheti a százas tempót 2,5, a 200 km/h-t pedig 7 másodperc alatt, és a végsebessége is maradt 340 km/h. Elektromos üzemben is ugyanazt a 25 km hatótávot tudja, mint a zárt változat.

A tető egyébként teljesen automata működtetésű, nagyrészt alumíniumból készül, és 14 másodperc alatt hajtogatja be magát az utastér mögé.

Az SF90 Spiderből az alapváltozaton kívül készül egy Assetto Fiorano nevű, zártpályás használatra alkalmasabb változat is, kétszínű fényezéssel, számos karbonszál-kompozit és titán alkatrésszel, illetve nagyobb tapadást biztosító gumiabroncsokkal.

A Spider forgalmazása Európában 2021 második negyedévében indulnak, az ára pedig 473 ezer euró lesz, ami nagyjából 10%-kal több a csukott Stradale vételáránál.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.