2020.11.25. 16:01

A Ferrari amellett, hogy a legkomolyabb státuszszimbólumok gyártója, nagyon gyors versenygépeket is készít. A 488 GT Modificata nevű modell pedig a két tulajdonságot úgy egyesíti, hogy közben a használati értéket teljesen el is hagyja.

A GT Modificata a 488 GT3 és 488 GTE modellek alkatrészeiből épül fel, azzal a nem egészen elhanyagolható különbséggel, hogy a versenyautókban manapság használt teljesítménykorlátozásokat teljesen kihagyták belőle. Így egyrészt 700 lóerős motorja van, ami mindkét versenyváltozatnál gyorsabbá teszi, másrészt a viszont semmiféle versenyszabálynak nem felel meg, de persze a versenytechnika miatt rendszámot sem kaphat.

Hogy mire jó így? Pályanapra, vagy bármilyen zárt pályás privát összejövetelen egy jót autózni. Véletlenül a Ferrarinak van is ilyen háziversenye, a Ferrari Club Competizioni GT, ahol eddig is többféle, szabályok által nem kötött versenygép mehetett, és ezek közé jól illik majd a Modificata. 2021-ben öt legendás versenypályára juthatnak el, akik befizetnek a háziversenyre: a VIR, Monza, Watkins Glen, Suzuka és a Nürburgring kanyarjait lehet majd végigpróbálni – egy olyan autóban, ami erre és csak erre tényleg tökéletesnek tűnik.

A konstrukció összeállításán egyébként látszik, hogy a több lóerő mellett szempont volt a jómódú vásárlók megóvása is: nagyrészt a gyorsabb GTE-ből érkeztek az alkatrészek – a nagy leszorítóerőt termelő aerodinamikai csomag és a futómű biztosan – viszont az ABS-es fékrendszert a GT3-asból emelték át, és alaposan áthangolták a Modificata számára. A cél egyértelműen a könnyű kezelhetőség és a stabil, fáradásmentes lassítás lehetősége volt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.