A repülés hőskorára emlékeztet a legújabb Bugatti

2020.11.26. 06:04

A Bugatti márkában, és magában a Chiron típusban is van valami múltba révedő, valami az 1900-as évek elejének esztétikájából. Az ajtókat körülvevő, látszólag minden funkció nélküli ívek, a patkó-hűtőmaszk mind erre a korábbi korszakra emlékeztet. És most erre játszanak rá még egy kicsit a Les Legendes du Ciel – az Ég Legendái – változattal.

Az ötlet egyértelműen az, hogy a XX. század első felének repülős úttörőire emlékeztessen az új modellváltozat. A jellegzetes sötét metálszürke festés a 20-as és 30-as évek nyers alumínium burkolatú repülőgépeit idézik, a nyersbőrre emlékeztető belső kárpitozás is az egykori repülőgép-belsőket hivatott felidézni. Az ajtók belső felületén pedig még az 1910-es évek két hőse ad randevút egymásnak: egy I. világháborús Nieuport 17-es, az egyik sikeres francia vadászgép, és egy Bugatti Type 13-as versenyautó, amely először viselte a márka ma is használt jelvényét.

A gyáriak magyarázata szerint sok bugatti versenyző és tulajdonos volt egyben repülőgép-pilóta, kezdve az autókereskedő, repülőversenyző és háborús hős Roland Garros-szal, aki civilben egy Bugatti 18-assal közlekedett.

A Chiron persze sokkal erősebb és gyorsabb a felidézett repülőgépek nagy részénél – a 400 km/h-t csak a 30-as évek végére, az 1500 lóerőt a 40-es évek közepére érték el a francia vadászgépek – viszont a gyáriak nyilván abban bíznak, hogy egy ilyen stílusos tálalással könnyebben el lehet majd adni azt a húsz autót, amely ilyennek készül majd, 2,88 millió eurós, azaz úgy 1,04 milliárd forintos áron is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.