Az európai VW Passatnak is befellegzett?

2020.11.30. 09:37

Még mindig a kategória legkelendőbb modellje a Volkswagen Passat, ennek ellenére az Automotive News híre szerint 2023-tól véget érhet a négyajtós változat európai gyártása.

A pletyka alapja egyértelműen az, hogy a Passat gyártásának három év múlva költöznie kell, mivel a típust jelenleg előállító emdeni gyárban villanyautók készülnek 2023-tól. A Volkswagen törökországi gyárépítési terveit ugyanakkor, amellyel olcsó gyártási lehetőséget teremtettek volna a Passat, és testvérmodellje, a Skoda Superb számára, elsodorta az aktuálpolitika és a világjárvány. Így Szlovákiában csinálnak helyet a két típusnak, ahol azonban valószínűleg magasabbak a gyártási költségek.

Az európai Passat helye a kínálatban eddig biztosnak tűnt az eladások alapján: még tavaly is bő 124 ezret adtak el a típusból, igaz, az érdeklődés 2015 óta, amikor 226 ezer példányt rendeltek, egyenletes ültemben csökken. Ez a jelenség azonban az egész kategóriát – a nagy tömegmodellekét – jellemzi. Más típusokat ráadásul sokkal erősebben érint: Skoda Superbből 67 ezer, Opel Insigniából 45 ezer, Ford Mondeóból 39 ezer készült tavaly. Úgy néz ki, a hagyományosan elsősorban flottás vásárlók vagy a prémium-modelleket részesítik előnyben – az Audi, BMW és Mercedes hasonló méretű és felépítésű modelljeinek eladásai sokkal stabilabban tartják magukat – vagy terepjárós fazonú modelleket rendelnek inkább, amilyen a VW Tiguan vagy a Skoda Kodiaq.

A hír ezzel együtt is csak arról szól, hogy a VW a következő Passat generációt már csak kombiként gyártaná Európában, mivel már most is ez a népszerűbb karosszériaforma. És még ez sem jelenti feltétlenül, hogy szedán nélkül maradnánk, hiszen a hagyományos négyajtósok igen népszerűek Kínában. Így egyáltalán nem lehetetlen, hogy a fennmaradó, ilyen irányú igényeket egyszerűen valamelyik kínai üzemből elégítik majd ki Európában.

Nemrég érkezett a hír az amerikai Passat gyártásának tervezett leállításáról, amely a névazonosság ellenére az európai változattól alapjaiban eltérő autó. Az várhatóan közvetlen utód nélkül tűnik el a kínálatból, a kereslet váratlan mértékű csökkenésének következtében.