Itt az új kupás Porsche 911-es
A Porsche Supercup futamokat mindeddig az előző 911-essel futották, de 2021-re ide is megérkezik a következő generáció, a 992-es versenyváltozata. Bár ránézésre a megszokott Porsche-fazont hozza, minden szempontból előrelépést jelent.
Az előző 911 GT3 Cup karosszériája még 70%-ban készült acélból és 30%-ban alumíniumból – az új generáció legnagyobb újítása az, hogy ez az arány megfordult: 30% acél, és minden más alumínium, vagy szálerősítésű műanyag.
A versenyautónál egyelőre marad a jól bevált szívómotor: ezúttal kerek 4 literes lett a hathengeres bokszer, 510 lóerő csúcsteljesítménnyel 8400-as fordulatszámnál, és 470 Nm csúcsnyomatékkal, ami 6150-es fordulaton jön meg. A motorhoz hatfokozatú, körmös kapcsolású szekvenciális váltó csatlakozik, egytömegű lendkeréken és háromtárcsás tengelykapcsolón keresztül.
Érdekes, hogy a kupás autók történetében először a karosszéria a szélesebbi, a Turbo változathoz fejlesztett változat, így az elődjénél hátul 2,8 centivel szélesebb lett az autó. A Porsche szerint ez nem csak az úttartásban hoz előrelépést, de így tudták növelni az autóra ható leszorító erő mértékét is.
Bár a GT3 Cup bemutatását a hét végén megejtette a Porsche, az első példányok csak a következő versenyszezon előtt érkeznek meg a megrendelőkhöz, 2021 februárjában – valószínűleg már az után, hogy az utcai GT3-ast is megismerhettük.