Villanyautós rekordot mentek New York és Los Angeles között

2021.01.11. 19:54

A Cannonball Run Challenge lényege, hogy minél kevesebb idő alatt kell átérni Amerika egyik partjáról a másikra. Szabályok nincsenek, egyedül az idő számít az illegális kihíváson, és most úgy tűnik, hogy villanyautó kategóriában új rekordot állítottak egy Porsche Taycan 4S-sel: 44 óra 25 perc alatt tette meg három srác a New York-Los Angeles távot.

Porsche-Taycan-Cannonball-970x610

A koronavírus járvány miatt csak tavaly három rekord is született a 4500 kilométeres távon: áprilisban egy Audi A8L-lel mentek 26 óra 38 perces rekordot, ezen két hónappal később negyvenöt percet javított Fred Ashmore bérelt Mustangjával, de mint utólag kiderült, a kettő között állítólag egy ezeknél jobb, 25 óra 39 perces rekordot is mentek egy rendőrautónak álcázott Audi S6-tal. Mondhatni a kihívás reneszánszát élte 2020-ban, ugyanis a 2019-es, 800 lóerőre húzott E63 AMG rekordja előtt hat éven át közelébe sem értek a kihívók a 2013-ban felállított csúcsnak.

Az idő miatt kritikus fontosságúak a rendőri ellenőrzések, a traffipaxok, és a dugók elkerülése - ezek ellen általában rengeteg tervezéssel, online navigációkkal, CB rádióval, lézerblokkolóval, és radardetektorokkal szoktak készülni - illetve tankolással sem szeretnek sokat bíbelődni a kihívók - utóbbi helyett töltők keresésével kellett bajlódnia annak a triónak, akik Porsche Taycannal állítottak új csúcsot.

Az új csúcs villanyautó kategórián belül értendő, hiszen a Taycan mostani, 44 óra 25 perces idejére közel húsz órát ver az S6 rekordja, de a Cannonball Run Challenge-nek valóban vannak alkategóriái: például motoros és villanyautós. A belső égésű és elektromos autók rekordjai közti időkülönbség elsősorban a tankolás és töltés eltérő gyakoriságából, illetve idejéből fakad. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a rekordkísérletnek induló belső égésű autók óriási extra tartályokat visznek magukkal, hogy még kevesebb idő veszítsenek, még a villanyautóknál szó sincs hasonló megoldásról, sőt jelentősen kevesebbet tudnak elmenni egy töltéssel, nagy sebességnél még inkább.

Tulajdonképpen a mostani kísérlet apropója is ez volt, mármint a töltés és a töltőhálózat tesztelése. Ugyanis a trió egyik tagja, Kyle Cooner tartotta egy Teslával az eddigi villanyos rekordot - még 2019-ben ment egy 45 óra 16 perces csúcsot egy Model 3-mal -, viszont a fő különbség ahhoz képest, hogy a Taycan nem használhatta a Tesla Amerikában viszonylag széleskörben elterjedt Supercharger hálózatát, hanem többnyire a VW tulajdonában lévő Electrify America gyorstöltőit vették igénybe.

A Taycan tud villámgyorsan, 260-270 kW környékén tölteni, tehát ezt is volt alkalmuk a srácoknak tesztelni, de elmondásuk szerint egy szoftveres bug miatt nem sokszor lépték túl a 250 kW-ot, illetve csak egyszer érték el 260 kW-ot.

A még kevesebb időveszteség érdekében a töltésre szánt időt is igyekezték minimalizáni, többnyire csak 60%-ig töltötték az akksit, ugyanis efelett már jelentősen lassul az elektronok áramlása. Volt ugyan egy-két szakasz, ahol erre töltő hiányába nem volt lehetőségük, illetve a téli időjárás sem kedvezett az akkunak, de végül megcsinálták: 44 óra 25 perc alatt teljesítették a távot - ezzel megdöntve a korábbi Model 3-as rekordot.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.