Újabb kínai teszlát mutat be az Alibaba autómárkája

2021.01.15. 16:43

Lassan követhetetlen, hogy hány kisebb-nagyobb autómárka másolja a Tesla Model S receptjét, és most itt egy újabb jelentkező, Kínából. Az Alibaba és a tekintélyes méretű állami autógyártó, a Shanghai Automotive (SAIC) közösen alapította az új márkát, aminek két ferde vonal, és két pötty is van a jelvényében.

A latin betűs márkanév IM (mint az Intelligent Mobility rövidítése), Kínában viszont Zhiji Auto néven fut majd az új márka, amely igazán gusztusosan valósította meg a jól ismert Tesla-receptet. Az autó orrába látványos LED-villámokkal igyekeztek egyéniséget vinni, a műszerfalon pedig mindkét szuperdivatos kijelző-típus megvan: egy szuperszéles, faltól falig tartó, és egy középső, álló formátumú. Természetesen a jármű az önvezetéshez szükséges hardverelemeket is tartalmazza: gyors Nvidia Drive Orin adatfeldolgozó egységet és mindenféle szenzort, bár arról egyelőre nem beszélnek, hogy van-e hozzá szoftver, és ha igen, milyen szintű önvezetésre képes.

A hajtás természetesen teljesen elektromos, és két, kifejezetten nagy akkumulátort ígérnek hozzá. A kisebbik is 93 kWh-s, a nagyobb pedig 115 kWh-s. Ez utóbbival 874 km-es maximális hatótáv jár, NEDC ciklusban mérve. A hajtás egyébként kétmotoros, 400 kW, azaz 544 lóerő összteljesítmény leadására képes, és 3,9 másodperc alatt gyorsíthatja az autót százig. Egy részlet van, amelyben az IM márka új modellje tényleg világelső: elvileg ez az autó kínál először drót nélküli, viszonylag nagy sebességű töltést: a rendszer 11 kW teljesítmény átvitelére alkalmas, ami a gyártó szerint óránként úgy 70-80 km-re elegendő energia utántöltését teszi lehetővé.

Az IM egy másik modellről is mutatott képeket: ez egy szintén egész divatos, leginkább talán Porsche Cayman jellegű jármű, de erről egyelőre sem adatokat, sem más részleteket nem közöltek.

Az új villanyautó-márkát az áprilisi Shanghai Auto Show-n láthatjuk először – már ha a show nem marad el – míg a terepjáró bemutatóját a következő évre ígérik.

Egyelőre megbecsülni sem egyszerű, hogy az IM/Zhiji Auto mennyire vehető komolyan: épp úgy lehet ez a jövő világslágere, mint egy újabb feledésre ítélt próbálkozás. Mindenesetre itt legalább az anyagi és műszaki háttér biztosítottnak tűnik az induláshoz az Alibaba és a SAIC révén, ami számos más induló villanyautós cég esetében nem mondható el.