Gyári előzetes a Mercedes legkisebb villanyautójáról

2021.01.19. 09:13

Úgy tűnik, a Mercedes néhány újságírónak megmutatta a készülő EQA-t, ennek kapcsán néhány fotó is nyilvánosságra került az alig álcázott prototípusról.

Az már ezek alapján egyértelmű, hogy a tervezők nem változtattak sokat a GLA utascelláján: a legfeltűnőbb eltérés a benzines változatokhoz képest az orr-részen lehet, bár épp itt maradt meg annyi az álcázásból, hogy ne látsszanak tisztán az eltérések. A hasonlóság nyilván annak köszönhető a GLA-val, hogy a két autó azonos műszaki alapokra épül, hasonlóan a GLC-EQC pároshoz, és ugyanazokon a gyártósorokon készülnek majd, ami az első beszámolók szerin érezhető kompromisszumokat jelent.

Mivel a Mercedes fronthajtású MFA padlólemezét eredetileg csak hagyományos benzines, és hibrid modellek alapjának szánták, a 66 kWh-s akkumulátort csak a belső helykínálat rovására tudták elhelyezni az autóban. Az akkumulátor a csomagtér és a hátsó üléssor alá került, így elsősorban innen vesz el némi teret.

A kezdeti változat a 250-es típusszámot kapta. Ebbe a ZF által szállított 190 lóerős motor kerül, amely állítólag kifejezetten vehemens gyorsulásra teszi képessé a magas építésű modellt: bár hivatalos adatot nem közöltek, 7 másodpercen belüli gyorsulásról hallani száz kilométerre. Az autó végsebessége 160 km/h, és elvileg 400 kilométert tehet meg egy töltéssel, ami ugyan valamivel kevésbé jó, mint a VW ID.3-asé – az papíron 420 km-t tehet meg kisebb, 58 kWh-s akkuval – de a valós hatótáv ezeknél az értékeknél valószínűleg érezhetően kevesebb lesz.

A Mercedes állítólag még legalább két másik változaton dolgozik: említést tettek egy kétmotoros AMG kivitelről, összkerék-hajtással és 270 lóerő feletti teljesítménnyel, illetve egy nagy hatótávú változatról, 500 km feletti hatótávval, de ezek várhatóan csak a gyártás beindítása után legalább egy évvel érkezhetnek meg.

A pontos menetrendet egyelőre nem ismerjük, de több mint valószínű, hogy az új Mercedes EQA bemutatójára legkésőbb tavasszal sor kerül, mivel az év közepére már az első sorozatpéldányok kiszállítását ígérik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.