Dodge: a V8-nak hamarosan vége, de a lóerőnek nem

2021.01.31. 07:35

A bő 800 lóerős utcai V8-asokért felelős Dodge-ot is lassan utoléri a környezetvédelmi szabályozás pallosa. Az utcai sportkocsi-divízióért felelős Timothy Kuniskis a CNBC interjújában elmondta, hogy a 6,2 literes motor hajtotta Hellcateknek és társaiknak meg vannak számlálva a napjai, de a lóerők szerencsére megmaradnak.

2015-dodge-challenger-srt-hellcat-burnout

A benzines járművek körüli gyászos hangulat ellenére Kuniskis derűsen áll a jövőhöz, szerinte épp az elektromos autók fogják megmenteni az izomautók jelenlegi aranykorát: az elektrifikációt Teljesítmény 2.0-nak nevezi, és azt várja, hogy az autós közösség hamarosan felfedezi az EV-kben rejlő sport-potenciált. Igény márpedig van, a Dodge öt év alatt 50000 Hellcatet értékesített, ami a luxusautó-árazást tekintve különösen nagy siker.

4

Ám Kuniskis szerint a történelem ismétli önmagát, a hetvenes évek olajválsága már egyszer kigáncsolta az izomautókat, most ugyanez a helyzet, amit a Biden-kormányzat környezetbarát retorikája csak még inkább megerősít. A feltételezett megszorításokkal egyelőre fegyvertelenül néz szembe a Dodge, hisz nincs a kínálatukban elektromos autó, de a márkát is magába foglaló Stellantis alatt várhatóan sikerül versenyképes hajtásláncot keríteniük, és a többi márka mellett a Dodge - némi elektromos rásegítéssel - valószínűleg megtarthatja a sportos arculatát.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.