Majdnem kész az Audi Q4 E-tron, majdnem teljesen meg is mutatták

2021.03.09. 13:26

A Q4 E-tron révén az Audi is megfizethetőbb villanyautót dobhat piacra, kiegészítve a drágább E-tron és E-tron GT típusokat. Ez lesz az első járművük, amely a VW csoport szabványos MEB platformjára épül – nem csoda, hogy méretben és karakterben a VW ID.4 és a Skoda Enyaq típusokra emlékeztet.

Ahogy az adatokból kiderül, az új elektromos Audival a prémium SUV-piac kellős közepére céloz az Audi. Az autó 4,59 méter hosszú, 1,865 méter széles és 1,613 méter magas lesz, azaz, ahogy a típusjelzés alapján is sejthető, méretben a Q3 és a Q5 közé illeszkedik majd. Ám úgy hallani, mindkét hagyományos márkatársánál tágasabb lesz. Erről egyelőre nem közöltek adatokat, de azt már elárulták, hogy a csomagtér alaphelyzetben 520, lehajtott hátsó ülésekkel 1490 literes lesz.

A műszerfal kialakítását sem titkolják tovább. Természetesen itt is, ahogy manapság szinte minden új autóban, a digitális kijelzőké lett a főszerep: a műszerek képe egy 10,25 hüvelykes képátlójú képernyőn lesz látható, a legtöbb rendszer kezelése pedig egy 10,1 vagy 11,6 hüvelykes középső érintőképernyőn keresztül lehetséges. Természetesen a kormány küllőire is kerültek kezelőszervek, méghozzá a ma divatos érintőgombos megoldást alkalmazták itt is. Arra azért láthatóan figyeltek, hogy a gyakran használt rendszereket egyszerű legyen kezelni, így a klímaberendezés külön kis gombsort és kijelzőt kapott az érintőképernyő alatt.

Egyelőre egyféle kivitel, a Q4 E-tron 50 adatait ismerjük. Ez adataiban a VW ID.4 csúcsváltozatával egyezik meg: 302 lóerős, kétmotoros hajtást kap, 77 kWh-s akkucsomaggal és 125 kW-os maximális töltési sebességgel. Még annyit tudunk erről a kivitelről, hogy százra 6,2 másodperc alatt gyorsulhat, a végsebessége pedig 180 km/h lesz. Hatótáv-adatot egyelőre nem mondtak, de ez sem állhat nagyon távol az azonos hajtású ID.4 AWD Pro-étól, ami WLTP mérés szerint 470, EPA mérés szerint 370 km egy töltéssel.

Az árakról is csak becslések állnak rendelkezésre, de az egyértelmű, hogy az Audin ilyen tekintetben nem lesz akkora nyomás, mint a VW-en vagy a Skodán. Így az Q4 E-tron valahova 40 és 60 ezer euró közé várható, nyilván hajtásváltozattól és felszereltségtől függően.

A típus teljes bemutatását áprilisra ígérik, és valószínűleg a piaci bevezetés is elkezdődik még az év első felében. A gyártás a VW ID.3 és ID.4 modellekével együtt folyik majd, a VW Zwickauban működő gyárában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.