Új legerősebb Bentley született a világra

2021.03.24. 13:22

Számszerűen nem hoz drámai előrelépést az új Bentley Continental GT Speed: az előző sportos csúcsmodell 642 lóerős volt, ez 17-tel tud többet, azaz pontosan 659 lóerős. A lényeg nem is feltétlenül a nyers számokban keresendő.

A Bentley történetének legdinamikusabb autójaként jellemzi az új GT Speedet, ami számszerűen igaz, hiszen az új Continental sorozat sportváltozata az elődjénél jobban gyorsul – százra 4,1 helyett 3,5 másodperc alatt – és a végsebessége is nőtt, 331-ről 335 km/h-ra. Mindez azonban a sima W12-es Continental GT adataitól sincs messze: ott 3,7 másodperc a gyorsulási idő és 333 km/h a végsebesség.

Magyarán nem a dinamikabeli eltérés a lényeg, azt aligha fogja megérezni a majdani tulajdonos: a GT Speed esszenciája valójában az, hogy egy kicsivel sportosabb stílusban tálalja a VW luxusmárkájának nagy kupéját, és ezzel olyan választási lehetőséget hoz a kínálatba, amilyen a 2017-es modellváltás óta nem állt rendelkezésre.

Ehhez persze néhány új műszaki trükk is kellett – elvégre egy bő 2,2 tonnás autót kell könnyedebb táncpartnerré tenni – így bevetették a Flying Spur összkerék-kormányzását, és a Bentley-nél elsőként elektronikus vezérlésű lett a hátsó differenciálmű. Ezek révén jobb kanyartulajdonságokat ígér a Speed, a karbontárcsás, elöl 10 dugattyús féknyergekkel rendelkező fékrendszer pedig a biztos lassítás képességét hozza a képbe. Elvégre ezt olyan autónak szánják, amivel akár egy pályanapra is be lehet nevezni, ahol nincs helye másfél körönként elmelegedő fékeknek.

Természetesen igyekeztek adni a látványnak is: GT Speed visszafogott első spoilert, fekete hűtőrácsot és dekorcsíkokat, illetve csak itt elérhető, 22 hüvelykes felniket kap. Belül persze látványosabb a stílusváltás: a karbonbetétekkel, és a fekete-vörös belsővel tényleg sikerült változtatni az autó hangulatán, és nyilván lesz, aki ezt preferálja a fabetétes eleganciával szemben.

Rendeléseket már most is felvesz a Bentley, árat azonban még nem mondtak. Annyi azért sejthető, hogy bőven a sima GT nagyjából kétszázezer eurós alapára fölé lőnek majd vele. A típus kiszállítását a tervek szerint a harmadik negyedévben kezdi majd a Bentley.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.