A világ első karbonsemleges autógyártója – a Matchbox?

2021.04.15. 12:54

A környezetkímélő működés az a vonat, amelyre manapság mindenkinek fel kell ugrania: mindenki karbonsemlegességet ígér, ha nem is azonnal, de néhány éven belül. A Mattel birodalomhoz tartozó Matchbox sem kivétel, többféle eszközzel is segítenék a környezetvédelem ügyét, miután a márka pályafutásának nagy részében környezetszennyező járművek makettjeinek eladásából élt.

Az egyik vonulat az, hogy kiadnak egy környezetbarát autókból álló kisebb kollekciót. Ebben tényleg mindenféle van, a Toyota Priustól és a BMW i8-astól – amelyeken még ott a zöld címke, de hibridként már nem sokáig – a BMW i3-ason, a Nissan Leafen keresztül a még meg sem jelent Tesla Roadsterig, amelyek már a villanyautó-korszak előhírnökei. Hogy ebből a 3-10 éves célközönség mennyit fog majd fel, azt nehéz megjósolni, de a szándék legalább nemes.

Valamivel praktikusabb lépés, hogy a játékautókat, és a csomagolásukat is nagy részben újrahasznosítható anyagokból állítják elő. A Tesla Roadster például 62,1%-ban újrahasznosított cinkből, 36,9%-ban pedig újrahasznosítható műanyagból készült. A csomagolást pedig már teljesen műanyagok nélkül igyekeztek megoldani: csak természetes úton lebomló anyagokat, préselt fűrészport és papírt alkalmaznak.

A Matchbox persze csak a Mattel egy apró részlege: a teljes cég csak 2030-ra ígéri, hogy teljes egészében átáll újrahasznosítható anyagok használatára. Egyébként a valódi autógyártásban is hasonló dátumokat hallani, és ez nem csoda: míg egy Matchbox esetében legfeljebb nyolc-tíz alkatrész újrahasznosíthatóságáról kell gondoskodni, addig egy életnagyságú személyautó hozzávetőleg 30 ezer alkatrészből áll össze.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.