Az év elején nagyot kaszált a Ford, de később már nem fog

2021.04.30. 06:13

A koronavírus-járvány nagyjából 2 milliárd dolláros veszteséget hozott a Fordnak tavaly január eleje és március vége között, de a 3,3 milliárd dolláros nyereség nem csak ahhoz képest kiváló eredmény.

7

Az ünneplést azonban kissé beárnyékolják az előrejelzések: a világszerte tapasztalható félvezetőhiány komoly termeléskieséssel fenyeget. A Ford saját előrejelzései szerint az idén a korábban feltételezett 2-400 ezer helyett 1,1 millió autóval gyárthatnak kevesebbet, mint tervezték, ami legalább 2,5 milliárd dollár kiesést jelent majd a bevételekben, a nyereség pedig állítólag már a következő negyedévben a felére eshet vissza ettől.

A negyedév regionális eredményei egyébként sokat elmondanak a Ford jelenlegi helyzetéről. A nyereség zömét Észak-Amerika hozta – 2,9 milliárd dollárt – ezen felül Európában kerestek még 341 millió dollárt, Dél-Amerikába és Kínában viszont vesztettek 73 illetve 15 millió dollárt, míg a többi piacon együtt 201 milliós nyereség képződött.

Magyarán a céget nagyrészt a nagy amerikai pick-upok és terepjárók tartják el, csak anyagi szempontokat nézve minden mástól meg is szabadulhatnának, az sem befolyásolná érdemben az eredményeiket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.