Megoldották a kigyulladó Chevy Bolt és Opel Ampera-e problémát?

2021.04.30. 12:43

A 2017 és 2019 között gyártott Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e modellek lehetséges hibájának javítására új módszert ígér a General Motors, amely egyben visszaállítaná az autók eredeti hatótávolságát is. Az új módszer alkalmazását a napokban kezdték, és május végéig elvben az összes, potenciálisan hibás Bolt áteshet a kezelésen.

A lényeg az, hogy a GM készített egy diagnosztikai eszközt, amellyel kiszűrhetik a hibás cellát tartalmazó akkumulátor-modulokat. Emellett új rendszerszoftvert is írtak, amely már tartalmaz egy akkumulátor-vizsgáló részt is. Ez a gyáriak ígérete szerint még az előtt jelzi, ha valamelyik akkumulátorcella meghibásodott, hogy a hibának komolyabb következményei lennének.

A GM korábban egy olyan szoftverfrissítést adott ki az érintett elektromos autók számára, amellyel az akkumulátor elérhető töltési szintjét 90%-ra korlátozták a további tűzesetek megakadályozása érdekében, de azt ígérik, hogy az újabb szoftverfrissítéssel ezt a korlátozást is feloldják, így újra használható lesz az autók teljes hatótávolsága.

A gyártó egyébként összesen öt tűzesetről tud, amelyet a nagyfeszültségű akkumulátor hibája okozott. Ezek állítólag mind olyan autókban fordultak elő, amelyeket az LG Chem dél-koreai üzemében gyártott akkumulátorral szereltek fel, és ahol az akkumulátorokat előzőleg teljesen feltöltötték. A GM szerint a 2020 után gyártott elektromos autókban már nem fordulhat elő a probléma, mivel azokban megváltoztatott kémiai felépítésű akkucellákat alkalmaznak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.