Villanyautó készül az ős-Miniből

2021.06.11. 06:16

Manapság számtalan villanyautó-átépítés lát napvilágot, de ezek közül kifejezetten a használhatóságával tűnik ki a London Electric Cars nevű vállalkozásé. A cég ugyanis az eredeti Mini számára dolgozott ki többféle átalakító készletet.

Az autó apró motorházába az első generációs Nissan Leaf 109 lóerős villanymotorját építik be, ezt párosítják különféle méretű akkumulátorokkal. A legolcsóbb készlet 20 kWh-s akkumulátort tartalmaz, ezzel 100-110 km-es hatótáv érhető el. Emellett kínálnak 25 és 33 kWh-s akkut is, ezekkel 145 illetve 194 km-t mehet el egy töltéssel a Mini. A legnagyobb akkumulátort, a 40 kWh-sat már csak a hátsó üléssor kiszerelése után lehet beépíteni.

Az átalakítás olcsónak persze csak a többi hasonló megoldáshoz képest nevezhető. A legkisebb akkumulátorral 25 ezer fontba – nagyjából 10 millió forintba – kerül, és ebben nincsen benne a benzines donorautó ára. Mondjuk az ős-Mini most sem ritka, 7-8 ezer fontért már jó állapotú, rozsdamentes példányokat kapni, azaz maga az autó a költségek legkisebbje. A 25 kWh-s akkuval 27 ezer, a 33 kWh-ssal 30 ezer fontba kerül az elektromossá alakítás.

A LEC az árak ellenére arra számít, hogy a villanymotorossá alakított Mini népszerű lesz, és jelentősen hozzájárul ahhoz a mintegy ezer átalakításhoz, amelyeket a következő négy évben végre tud hajtani a cég.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.