A Daimler CEO-ja védelmébe vette a plug-ineket

2021.06.12. 10:56

Néhány zöld szervezet nem elégedne meg a belsőégésű motorok egy-két évtizeden belüli kivezetésével, egészen odáig szigorítanák a szabályozást, hogy a plug-in hibridek is be legyenek tiltva. Arra hivatkoznak, hogy a PHEV-eket sok felhasználó egyszerű benzinesként/dízelként használja, így a súlyos akkumulátor-csomagok töltés nélkül csak fölösleges ballasztot jelentenek az autóknak, végeredményben pedig - emissziós és gyártási szempontból - károsabbak a környezetre, mint a hagyományos társaik.

6

Ola Kallenius, a Daimler vezérigazgatója az Automotive News-nak adott interjúban védelmébe vette a technológiát. Azzal érvelt, hogy a jelenlegi rendszerek már sokkal hatékonyabbak, nagyobb hatótávval rendelkeznek a két-három generációval korábbiaknál, ami szerinte már rá fogja bírni az embereket a rendszeres töltésre. Konkrét példaként az új C-osztályt említette, ami elektromos módban már 100 km megtételére képes, ez kétszerese az előd teljesítményének, de hasonló nyilatkozatot tett a Hyundai európai vezetője, Michael Cole is, aki szerint a plug-in Tucson 56 kilométernyi villanyos hatótávja már elég az európaiak legtöbbjének ingázásához.

Az interjú érdekes részlete, hogy az uniós előterjesztéseknek megfelelően hamarosan elkezdik gyűjteni a felhasználók valós fogyasztási adatait, hogy megszüntessék a hivatalos mérési ciklusok és a valóság közötti különbözetet. Bár az NEDC-hez képest a jelenleg használt WLTP ciklus fogyasztási számai már nem teljesíthetetlenek, a hétköznapi sofőrök rendszeres adatai még tovább pontosítják majd az értékeket, amelyeket a jövőben az EU monitorozni is fog. Ehhez a Mercedes egyelőre egy appot, a Mercedes me-t nyújtja, amivel meg lehet osztani a gyárral az adatokat, emellett a gamification nevében, játékossá, kihívássá téve próbálják népszerűsíteni a gazdaságos közlekedést.