Így teljesít a bálna-Mercedes a jávorszarvas-teszten

2021.06.14. 14:44

A tesztelt modell egy S400d 4matic volt standard Airmatic felfüggesztéssel, de hátsókerék-kormányzás nélkül. Az eredmény - ahogy az a luxuslimuzinoknál szokásos - a súlyos és terebélyes kocsitest miatt sikerült vegyesre. Olyannyira, hogy az autó viselkedését még nem ismerő sofőrrel, normál beállítások mellett, a 77 km/h-s teszt során három bóját is érint az S-osztály, a sávba való visszatérés nem is sikerül. Mindezek ellenére a sofőr szerint végig jól kontrollálható maradt az autó.

sosztálymoose.png

Rögtön más volt a helyzet, miután bekapcsolták a Sport+ módot, ami 17 mm-rel csökkenti az autó hasmagasságát és a felfüggesztést is felkeményíti, így a 74 km/h-s teszt hibátlanra sikerült, és 76 km/h-s sebességnél is csak kis híja volt, ha csak kicsit is, de két bóját érintett az autó (10 mp büntetés!). A sofőr sem alul-, sem túlkormányzottságot nem érzékelt, az autó végig kiszámítható maradt.

 A teszt utolsó fázisa a szlalom, az S-osztály ebbéli teljesítményét dicsérték a tesztelők, a súlyához képest jól irányítható maradt az S-osztály, jó tempót lehetett vele elérni a kocsiszekrény jelentős dőlése nélkül. A választható extraként elérhető hátsókerék-kormányzás feltehetőleg tovább stabilizálná a hirtelen manővereket, hisz többek között épp ez a célja, de erre a tesztre még várnunk kell.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.