Nürburgringi rekorddal rúgja be az ajtót a legsportosabb Cayenne

2021.06.17. 11:27

Ha még egy kicsit várunk, lassan a nürburgringi köridő is olyan semmitmondó számsorrá törpül, mint a gyorsulási adatok a katalógus végén. Az olyan sportautóknál azért még komolyan lehet venni, mint a 911 GT3 RS, hiszen ezek az autók jó eséllyel tényleg versenypályák közelébe jutnak, de a Cayenne-nél tagadhatatlanul inkább marketingfogás.

Annak viszont egész lelkesítő, hiszen - benzinvérűek, tegyük a szívünkre a kezünket - sokkal menőbb a köridő végén számolni a tizedeket, mint a fogyasztási adatok vagy kibocsátási grammok után. A Porsche pedig hiába nő kéttonnás lövegtoronnyá, akkor is Porsche marad és hitvallásuk szerint a versenypályánál kevés fontosabb van.

Ült már a Nordschleife trónján az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Mercedes-AMG GLC 63 S és az Audi RS Q8-as is, de most a Cayenne hamarosan megjelenő változata, a Turbo S vitte a leggyorsabb szabadidő-autónak járó trófeát.

Lars Kern, a Porsche tesztpilótája ült bele a kicsövezett és kagylóüléssel Cayenne Coupé prototípusba, hogy aztán megfussa a 7 perc 38,925 másodperces időt a nemrég frissített nyomvonalú, 20,832 km-es Nordschleifén.

4,0 literes, biturbó V8-asa bőven több mint 600 lóerős lesz és a Turbo S-ben nem csak ezen reszeltek, hanem az aktív futóművet is áthangolták, a 22-es felniket pedig Pirelli P Zero Corsákba csomagolták. A prototípussal korábban veretett Walter Röhrl is, aki szerint ennél sportosabban viselkedő Cayenne még nem volt. Szóval most épp nincs a Cayenne-nél gyorsabb SUV, de csak idő kérdése és lesz egy erősebb és gyorsabb.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.