Kiderült, mit tud az új Audi RS3-as

2021.06.22. 15:53

Az A3-as sorozat abszolút csúcsmodelljét ugyan még nem mutatták be, az viszont már most kiderült, hogy sok tekintetben túllicitálják vele a kategória legerősebb autóját, a Mercedes-AMG A45 S-et.

Érdekes módon teljesítményben nem: az Audi 2,5 literes öthengeres turbómotorja itt kerek 400 lóerős lesz, ami 21-gyel kevesebb a Mercedes kétliteresének teljesítményénél. A meglepetés az, hogy ennek ellenére az RS3-as lesz a gyorsabb autó: 3,8 másodperc alatt érheti el a százas tempót, ami egy tizeddel jobb a rivális adatánál, és a végsebessége is nagyobb lesz: 290 km/h.

Mindennél persze sokkal többet számít a valóságban a vezetési élmény, amelyet egy elég korszerű összkerékhajtással igyekeztek megalapozni az Audi tervezői. Ez egyrészt lehetővé teszi, hogy akár a teljes teljesítmény a hátsó kerekekre jusson, másrészt a hátsó kerekek közt is szabályozott nyomaték-elosztást valósít meg.

A hajtás alapvetően a kiválasztott üzemmódnak megfelelően működik: Auto és RS Performance üzemmódban a hajtás igyekszik megőrizni az autó semleges viselkedését, Dynamic módban több nyomatékot enged a hátsó kerekekre, míg RS Torque Rear módban mindent hátra küld: ilyenkor akár erőből driftelni is lehet az RS3-assal.

Az RS3-as futóművén további egy centis ültetést hajtottak végre az S3-aséhoz képest is, és felárért aktív lengéscsillapítókat is kínálnak az autóhoz. Emellett nagy tapadású gumikat és kerámiatárcsás fékrendszert is kaphat a típus, de ezekért is plusz pénzt kell majd fizetni.

A külső részleteket egyelőre álcafóliával igyekeznek eltakarni, de úgy tudjuk, már nem sokáig: júliusban a teljes bemutatóra is sor kerül majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.