911 GTS: a Porsche arany középútja

2021.06.23. 18:39

Minden Porschéért őszintén tudok lelkesedni, de mind közül talán a 911 GTS-eket kívánom a legjobban, mert ez még mindent tud, amit egy használható sportautónak tudnia kell, de mellé van benne egy csipetnyi abból a gépies őrületből, ami miatt a GT3-as marad az igazi poszterautó. Röviden ez annyit tesz, hogy a 911 GTS az a Porsche, amivel nyugodtan mászkálhatsz a héten, aztán vigyorogva faraghatod a tizedeket a hétvégi pályanapon.

Mindenhol fekete feliratok vannak rajta és a rácsozatlan légbeömlős Sport Design csomag, hogy szabadabban essen rá a levegő a hűtőkre, valamint sötétített LED-es fényszórókat és hátsó lámpát kap a GTS. A 911 Turbótól örökölte a központi anyás felniket és a mögötte lévő fékrendszert is, valamint a kupé és a kabrió modell alá az adaptív felfüggesztés is a Turbóból jön, ami így 10 mm-rel lejjebb ül, keményebbek a rugói és stabilizátorai. Az inkább túrázós stílusra erősítő 911 Targa GTS-ben a Carrera S rendszerét reszelték és az üvegkupolás változat kizárólag összkerékhajtással elérhető.

Sportkipufogón - meg kevesebb hangszigetelésen - keresztül szól a 3,0 literes, hathengeres, biturbó bokszermotorja, mely 480 lóerős és 570 Nm nyomatéka van (a 991.2 450 ló volt és 550 Nm nyomatékú), amihez 8 sebességes duplakuplungos automata mellett 7 sebességes kézi váltó is választható. Utóbbinak karja 10 mm-rel rövidebb a sportosabb kapcsolhatóság miatt. A 911 Carrera 4 GTS PDK váltóval 3 másodperc alatt zavarja le a 0-100-at, a hátsókerekes 4 tizeddel később.

25 kg-ot lehet faragni a 911 GTS súlyából (1510 kg a legkönnyebb változat szárazon) a könnyítő csomaggal, aminek része a karbon kagylóülés, a könnyebb üvegezés és akkumulátor, valamint kidobják belőle a hátsó üléseket is.

Fekete bőrbe húzták az egész belteret, mert ez nem tükröződik sehol az ablakokon és Race-Texszel (porschéül az alcantara) húzták be a kormányt és a váltógombot. Alapból sportülések járnak a GTS-ekhez, felárért az említett karbon kagylókkal szerelik. Az ilyen apró részletekből látszik leginkább, hogy valóban gondolnak a versenypályás felhasználásra és arra, hogy hétvégente kesztyűben markolássza a vezető.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.