Az MX-5 sem kerülheti el az elektromosítást

2021.06.26. 11:43

Nemrég írtuk meg a hírt, hogy a Mazda SKYACTIV Scalable Platform és SKYACTIV EV Scalable Platform néven két teljesen új padlólemezt vezet be, amelyekkel a hajtásrendszerek szinte összes kombinációja elérhetővé válik a márkánál: hátsó és összkerékhajtás, lágy- és plug-in hibrid (benzin- vagy dízelmotorral), illetve teljesen elektromos hajtás is lesz Wankel-motoros hatótáv-növelővel.

SKYACTIV PHEV
SKYACTIV PHEV

Már akkor is felmerült, hogy ezen a zöldülő modellpalettán jut-e hely az MX-5-nek, de a Kuruma News kérdései nyomán már erre is tudjuk a megnyugtató választ: a kis roadster nem tűnik el, de a márka vezérigazgatója, Ichiro Hirose nyilatkozata szerint az átfogó elektromosítási terv az MX-5-re is vonatkozik. Hogy ez a négy szint közül (lágy, hagyományos, plug-in hibrid, full EV) melyiket jelenti, egyelőre nem árulta el, de állítólag szeretnék megtartani az autó eredeti karakterét: a könnyű, megfizethető nyitott kétüléses sportautóságot.

MX5-1.5

Ez alapján a teljesen elektromos hajtás kizártnak tűnik, hisz az akkumulátorpakk nem csak nehéz, de drága is, ugyanez vonatkozik a plug-inekre, így egy Prius-szintű hagyományos, de még inkább a 48 voltos lágy hibrid változat tűnik valószínűnek. Az ügyvezető igazgató, Takeji Kojima megjegyzése arra utal, hogy mindez már egy teljesen új autóban valósul majd meg, tehát a kurrens, ND generációhoz ilyen mélységben már biztosan nem fognak nyúlni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.