Rövidített pályán zavarták le az idei Pikes Peak hegyi versenyt

2021.06.28. 13:31

A versenyről az idén is hiányoztak a gyári autók, így abszolútban egy 600 lóerős, nyitott, turbómotoros prototípus, a Wolf GB8 volánjánál a brit Robin Shute győzött. Az ideje 5:55,246 lett, ami lélegzetelállítóan hangzik, de nagyrészt azért ilyen rövid, mert a pályából az idén 14,5 kilométert – 9 mérföldet – használtak fel a szokásos több, mint 20 helyett.

A pályának ráadásul a legmagasabban fekvő részeit spórolták le az idén, ahol a ritkább levegő miatt a benzines versenygépek teljesítményhátránya nagyobb lett volna. Shute teljesítményéből ez persze nem von le sokat, hiszen a meredek szerpentinen így is 151 km/h feletti átlagtempót ért el.

A második helyre Romain Dumas érkezett, aki ezúttal egy Porsche 911 GT2RS Clubsportot hajtot. A hosszabb pálya csúcstartója ezúttal 6:31-es időt autózott. Rhys Millen alatt a gyári GT3-as Bentley ezúttal nem működött tökéletesen: motorproblémák miatt 6:36-os idővel a negyedik helyre futott be: saját állítása szerint 20 másodpercnél biztosan többet hagytak bent a pályán.

Az Exhibition kategóriát viszont csont nélkül lehozta az Unplugged Performance Tesla Model S Plaid-je: Randy Pobst ezúttal hibátlant ment az elektromos géppel, 6:57-es ideje abszolútban a tizedik helyre volt elég.

Akit bővebben is érdekel, az itt lejjebb belenézhet az eseményről készült bő hat órás közvetítésbe is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.