Lakóautóként is elsütnék a London taxit

2021.07.02. 07:19

Bár a LEVC típusfejlesztésének kiindulópontja a londoni taxisok számára tervezett TX5, a gyártó újabb és újabb piaci szegmensekben próbálkozik, hogy valamiképp lekössék a felállított gyártókapacitást.

Az első ilyen próbálkozás a VN5 nevű áruszállító volt, amely műszakilag azonos a taxival, ugyanazt a hibrid hajtásrendszert tartalmazza, viszont egyszerűbb felépítménnyel készül. Ebből dolgozták ki most az e-Camper nevű kivitelt, amely viszont lakóautó-berendezést, és a felemelhető tetőpanel alatt kialakított tetősátrat tartalmaz.

Az autó konnektoros hibrid hajtáslánca az ígéretek szerint durván száz kilométer tisztán elektromos hatótávot biztosít, míg a benzines hatótávnövelő benzinmotor révén akár további 490 km is megtehető vele a benzinkút meglátogatása nélkül.

Az ötlet akár jó is lehetne, de egy ilyen jármű kifejezetten drága lesz: a LEVC 62 250 angol fontot, illetve 73 ezer eurót kér majd egy-egy példányért. Ez annak fényében tűnik problémásnak, hogy jóval tágasabb, furgon-alapú lakóautók közül 50 ezer euró körül már nagyon komoly választási lehetőséget kínál a piac.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.