Kínának más VW-dizájn jár, mint nekünk

2021.07.17. 12:47

Hallottál már a Volkswagen Lamandóról? Más se nagyon, de az ismert gyártók Európán kívüli palettájáról egyébként sem nagyon esik szó, pedig olykor előkerülnek érdekes darabok - a Lamandóval is ez a helyzet, aminek a napokban leplezték le az új generációját. Hogy könnyebben el tudjuk helyezni: a Lamando úgy viszonyul a Sagitar-hoz, ahogy a CC/Arteon a sima Passathoz, míg a Sagitar az amerikai Jetta kínai ízlés szerint hosszított tengelytávú változata.

Az első Lamandót 2014-ben mutatták be, a mostani, második generációt viszont már látványosan próbálják eltávolítani mind a konzervatív elődtől, mind pedig a testvérmodelltől. Megjelentek rajta az kortárs Volkswagenek és az ID-sorozat különböző dizájnelemei is, ilyen az első hűtőrács szemcsés mintázata, az első fényszórókat összekötő csík, valamint az egy egységbe foglalt hátsó lámpatestek - utóbbi megoldás a T-Cross-ról lehet ismerős, de jellegében az új Peugeot-hátsót is fel lehet benne fedezni.

Az autó a nyolcas Golf alapját adó, MQB Evo platformra épül, a motorháztető alatt pedig az ismerős, 1,4-es TSI-t találják majd a kínai vásárlók, ami a hétsebességes DSG-n keresztül viszi az útra a motor 148 lóerejét. A kiszivárgott adatok szerint kicsivel az Arteon alá pozicionálják a Lamandót: 4,784 mm hosszú, 1,831 mm széles és 1,469 mm magas, a tengelytávja pedig 2,731 mm.

Több mint valószínű, hogy Kínán kívül legfeljebb egy-két ázsiai piacon (pl. a Fülöp-szigeteken) forgalmazzák majd az autót, mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy a markáns arc előrevetít-e valami számunkra is releváns dizájn-irányt.

Via Carscoops

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.