Mától tilos nem gyári ECU-val szerelni az autókat Kaliforniában

2021.07.19. 09:10

Kalifornia állam szigorúan veszi a levegőszennyezést, még a Trump-kormánnyal is sikeresen szálltak szembe, amikor az elnök megengedőbb kibocsátási normákat akart bevezetni. Most még tovább mennek, a mai naptól fogva (július 19.) nem közlekedhet tovább az az autó, ami nem gyári motorvezérlő szoftvert futtat, és nem felel meg a CARB (Kaliforniai Levegő Erőforrások Testület) előírásainak.

Kép: Tuningbox
Kép: Tuningbox

Amennyiben az autó megbukik a szmog-teszten, vissza kell állítani a gyári szoftvert, majd meg kell ismételni a tesztet, ha pedig a tulajdonos tudtán kívül vásárolt átalakított autót, élhet panasszal. Kalifornia már a kétezres évek óta folyamatosan vezeti be az OBD-II porton keresztüli kiegészítő diagnosztikát, 2015 óta pedig kötelező összevetni a szmog-teszt eredményeit a BAR (Autójavítás Hivatal) központi adatbázisával, ami alapján nagyjából lehet tudni, milyen az adott típus gyári ECU-ja.

A tunerek szerencséje, hogy az átprogramozott szoftverek többségét könnyedén vissza lehet állítani a normál értékekre, emellett több olyan cég is van, ami a CARB által elfogadott átalakításokat kínál.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.