Mégiscsak lesz valami a felsővezetékes autópályákból?

2021.07.30. 13:14

Az áramszedős kamionok ötlete nem új, a Siemens Mobility már 2010 óta dolgozik rajta: először a Mercedes, majd a Scania volt a partnerük, de eddig csak néhány kísérleti autópálya-szakasz kiépítésére került sor. Ám úgy tűnik, hamarosan felgyorsulhatnak az események.

continental-ehighway.png

A Continental Engineering Services csatlakozása kapcsán a német Szövetségi Közlekedési Minisztérium már 4000 km-nyi autópálya felsővezetékesítéséről beszélt, ami a tejes úthálózat közel harmadát jelentené. Korábban még legfeljebb 1000 km-nyi út villamosításáról volt szó, de úgy néz ki, az eredményes kísérletek a politikai döntéshozókat is meggyőzték a megoldás életképességéről.

A legnagyobb akadály persze most is a hálózat kiépítésének költsége: kilométerenként durván egymillió euróról lenne ugyanis szó, azaz csak Németországban nagyjából négymilliárd euróba kerülne a megvalósítás. Ráadásul a projektben rejlő teljes potenciált csak úgy lehetne kiaknázni, ha egy teljes hálózatot építenének ki az EU területén, így lassan teljesen kiszorulhatnának az utakról a ma még egyeduralkodó dízelmotoros kamionok.

A helyzetet komplikálja, hogy a teherautó-gyártók egy része – így a Mercedes, a Volvo és az Iveco – jelentős összegeket öl a hidrogén-hajtású, üzemanyagcellás teherautók fejlesztésébe, és egyelőre nem látszik, hogy melyik technológia terjedhet el a jövőben. A Continental csatlakozása azonban valamivel talán közelebb hozza a felsővezetékes megoldás győzelmét.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.