Egész olcsó villanyautó készül a BYD-nél

2021.08.17. 09:09

A villanyautók térnyerése felgyorsulni látszik, de elsősorban a drágább kategóriákban. A kínai BYD újdonsága, a Dolphin megjelenése viszont azt jelzi, hogy a kisebb kategóriákban is van remény az elektromos hajtás elterjedésére.

byd-dolphin

Az ötajtós, ötszemélyes gép 4,07 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,57 méter magas, 2,7 méteres tengelytávval, azaz akár családi autónak is megteszi. Az autó fronthajtású, és állandó mágneses szinkronmotor hajtja, hajtásból pedig háromféle kerülhet bele.

Az alapkivitel 48 lóerő folyamatos, és 95 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorral készül, és amely egy 30,7 kWh-s akkumulátorból kapja az energiát. A gyári hatótáv-adat NEDC szabvány szerint 301 km egy töltéssel, az akkumulátor a beépített töltővel 7 kW-tal, egyenáramú gyorstöltéssel 40 kW-tal tölthető. Az autó üresen csupán 1285 kg-ot nyom.

Ugyanezzel a motorral egy másik kivitel is készül, 44,9 kWh-s akkumulátorral, amely 1405 kilós üresen és 405 km-t mehet el egy töltéssel, illetve van egy erősebb csúcsváltozat is, ugyanezzel az akkumulátorral, de 177 lóerős csúcsteljesítményű motorral és 401 km-es hatótávval.

Ezek eddig viszonylag átlagos adatok, a lényeg, hogy az alapkivitelért 96 800 jüant kérnek, ami átszámítva 4,5 millió forintnak felel meg. Ez ugyan már államilag támogatott összeg, de a 13 ezer jüanos állami támogatást hozzáadva is 5 millió forint körüli összeg jönne ki, ami egyáltalán nem hangzik rosszul. A hosszabb hatótávú változatokért 106 800 illetve 124 800 jüant kérnek támogatással együtt, ami 4,9 illetve 5,7 millió forintnak felelne meg.

Ezek az árak persze nem jelentik, hogy Európában is ilyen olcsó lenne ugyanez a típus – a BYD egyetlen, Európába szánt modellje, a Tang a 13 millió forintnak megfelelő kínai ár helyett Norvégiában bő 20 millió forintnak megfelelő összegért lesz kapható – de azt jelzi, hogy a villanyautók jelentős árcsökkenésére van elvi lehetőség.