Hajmeresztőre sikerült a BMW M4 Competition jávorszarvas-tesztje

2021.08.26. 16:18

Nyilván nem véletlen, hogy a legsportosabb 4-es BMW-t igyekeztek úgy hangolni, hogy ne az orrát tolja ki az ívről tempós kanyarban, de mintha túllőttek volna a célon.

m4c km77

A km77 című spanyol lap, ahogy minden tesztautójával, a BMW M4 Competition-nel is megcsinálta a jávorszarvas-elkerülési tesztet, méghozzá elég meglepő eredménnyel: az autó a teszt 78 km/h-s sebességénél erősen keresztbe csúszva ütötte ki a baloldali forgalmi sáv szélét jelképező mindhárom bóját.

A kérdéses példány ráadásul M Race Track csomaggal, és Michelin Pilot Sport 2 gyári gumiabroncsokkal érkezett, a tesztre pedig sem sem a kipörgésgátlót, sem a menetstabilizáló elektronikát nem kapcsolták ki rajta. Úgy tűnik azonban, hogy a sportos BMW-n ezek elég későn lépnek közbe – talán épp azért, hogy ne öljék meg a vezetési élményt – így lényegében a sofőrön múlik, hogy menti-e a helyzetet.

A spanyol teszt azt mutatta, hogy csak a gyors manőver legvégén kapcsolt be a menetstabilizáló, addig, bár végig reagált a kormánymozdulatokra, az M4 Competition határhelyzetben nehezen kezelhető, túlkormányzott autó benyomását keltette. Ugyanez a teszt 76 km/h-nál már sikeresen zárult: bár itt is látványosan megúszott az autó hátulja, a kijelölt határok közt maradt.

A dologban az az igazán különös, hogy ugyanezen a teszten kevésbé sportos modellek sokkal nagyobb tempóval is átmentek már: a kifejezetten magas építésű Ford Puma ST például 81 m/h-val is simán megcsinálta a manővert, bójadöntés nélkül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.