2023-ban jön a teljesen elektromos Astra-e

2021.09.01. 14:28

Bár júliusban már leplezetlenül megmutatta az új Astrát, az L-t az Opel, a hivatalos, ünnepélyes bemutatót csak most tartották meg Rüsselsheimben. A hatodik generációt teljes egészében a németországi központban tervezték, fejlesztették, és a gyártás is ott zajlik. A leleplezést az Opel új vezérigazgatója, Uwe Hochgeschurtz végezte el, méghozzá első munkanapján.

Sok meglepetés persze már nem maradt a világpremierre, hiszen a közelmúltban szinte minden fontos részlet kiderült a németek hagyományosan egyik legfontosabb modelljéről. Így az Astra is megkapta az Opel Vizor névre keresztelt márkaarcot, belül megtalálható a teljesen digitális Pure Panel, és világítását az Intellilux LED Pixel fényszórók legújabb változata teszi modernebbé. Ez az Insigniából szivárgott le a kompakt kategóriába, a fényszórók összesen 168 led-szegmenssel világítanak.

Fizikai méreteit tekintve nem sokat nőtt az EMP2 padlólemezre épülő Astra L: az elődnél csupán négy milliméterrel hosszabb (4374 mm), tengelytávja viszont 1,3 centit nyúlt (2675 mm). A mérnökök a torziós merevségen is dolgoztak, itt 14 százalékkal jobb eredményt értek el a korábbi Astrához képest – ez nyilván a számokon túlmutatva majd leginkább használat közben lehet érezhető. Futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros.

Az új Astrához benzines és dízelmotorokat is kínálnak, előbbiből háromhengeres lesz a belépő, míg váltóból hatos kézi, valamint nyolcfokozatú automata alkotja a kínálatot. Újdonság viszont, hogy a kompakt Opel először lesz elérhető plug-in hibrid hajtáslánccal, méghozzá rögtön a bevezetéstől kezdve. Itt az 1,6 literes turbómotor mellé párosul a 109 lóerős villanymotor, a zéró-emissziós hatótáv 50 kilométer körül alakul. A tisztán elektromos verzióra egy kicsit még várni kell: 2023-tól lesz elérhető a full-elektromos Astra.

A forgalmazás az ötajtóssal kezdődik 2022 elején, de a megrendeléseket már idén ősztől felveszik. Hamarosan kiegészül a kínálat a Sports Tourerrel, vagyis a kombival, az Astra-e pedig nagyjából egy évvel később csatlakozik a palettához.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.