Kiderült, mi hajtja az új Morgan háromkerekűt

2021.09.01. 16:23

Ahogy sejthető volt, a Morgan nem mond le a háromkerekűről, amely egy évszázados járműkoncepció utolsó hírmondója. Az orráról viszont el kellett tüntetni a szabadon álló V2-es motort, és keresni valami mást.

Fotó: Autocar
Fotó: Autocar

A választás az Autocar értesülései szerint a Ford 1,5 literes háromhengeresére esett. Ezt a Fiesta és Puma ST típusokból ismerhetjük, ahol 200 lóerőt ad le turbófeltöltővel, de a Morgan állítólag egy turbó nélküli, 120 lóerő körüli változatot vásárol, ami elég könnyű hozzá, hogy ne rontsa el a háromkerekű egyensúlyát.

Úgy tudjuk, minden más marad a régiben: a váltót továbbra is a Mazda MX-5-ösből veszik át, és a könnyű, rövid blokkal a háromkerekű sportkoporsó tömege sem megy majd 500 kilogramm fölé.

Az új háromkerekűvel állítólag nem csak a lojális vevőkört célozzák meg: abban, hogy az új orrkialakítás miatt világszerte sokkal könnyebb lesz forgalomba helyezni a háromkerekűt, a Morgan meglátta a nemzetközi karrier lehetőségét, így az EU-ban, sőt, az Egyesült Államokban is forgalmazzák majd. Ahogy a cég vezetője fogalmaz, tisztességes globális termék lesz belőle.

Az új háromkerekű bemutatóját állítólag már 2022-ben megtartják.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.