Nem ugyanazokat a modelleket kapjuk meg ugyanazon a néven a világ különböző pontjain. Így lehet, hogy az Európában viszonylag biztonságosnak tűnő modellek a Latin NCAP tesztjén randán megbuktak.
Azt azért nem lehet mondani, hogy a két, felénk is elég népszerű típus túlzottan biztonságos lenne. Mindkettő három csillagot kapott az EuroNCAP-nál, ami a sereghajtók közé sorolja a két típust. Ám ez az eredmény elég jó hozzá, hogy egyértelművé tegye, a bukás a Latin NCAP-nál nem a konstrukció hibája, hanem az eltérő kivitelezésé.
Annyi már a specifikációk alapján egyértelmű, hogy a biztonsági felszerelés egy részét Latin-Amerikában nem kínálják az autókhoz. A Dusterből és a Swiftből is hiányzik odaát minden oldallégzsák, és a menetstabilizáló elektronikát sem kapják meg a legegyszerűbb változatok.
Az EuroNCAP huszonegynéhány éve csodát tett Európában az autók passzív biztonságával, egyszerűen azzal, hogy a fogyasztók figyelmét a kérdésre irányította. Európában azonban a vevők is hajlandók voltak a többlet biztonságra költeni, és úgy tűnik, ez az, ami az árérzékeny piacokon hiányzik. A zömmel indiai típusokat vizsgáló Global NCAP, illetve a latin-amerikai Latin NCAP hiába végzi a szigorú vizsgálatokat, és osztja a gyengébbnél gyengébb eredményeket, ezeken a piacokon a gyártók és a fogyasztók számára is lényegesebbnek tűnik a megfizethetőbb ár, mint a magasabb túlélési esély.