Katonai járműveknek ad alapot a Peugeot pickupja és az elektromos furgonja

2021.09.04. 17:18

A francia haditechnikán lehet azzal viccelődni, hogy a legfontosabb innovációjuk a fehér zászló, ugyanakkor a francia idegenlégiósok kapcsán már nem jellemzőek a szarkasztikus poénok. Valószínűleg a Peugeot Landtreken is lehetne viccelődni - már ha találkoznánk eggyel, ugyanis a Peugeot pickupját eddig csak Dél-Amerikában és Afrikában forgalmazták. Eddig - ugyanis most Európába hozzák a katonai változatot.

Érdekesség, hogy nem a Peugeot intézi az ügyletet, hanem a katonai járművek fejlesztésére szakosodott Technamm, és az általuk épített Landtrek alapú pickupokat a reményeik szerint a francia hadsereg fogja vásárolni.

Az átépített Landtrek a Technamm Land Tech 3.5 névre hallgat, és az alapját az összkerékhajtású kivitel adja. A teherbírása kiviteltől függően 1,0-1,2 tonna, a legnagyobb vontatható tömeg eléri a 3,5tonnát. Szabad hasmagassága már civil változatában is 235 mm (kerékmérettől függően), és képes akár 600 mm mély gázlón áthajtani. A hátsó differenciálmű pedig elektronikusan zárható, ami az összkerékhajtással együtt komoly terepalkalmassággal ruházza fel.

A Technamm a duplafülkés változatra esküszik, ugyanis a második üléssor elég tágas ahhoz, hogy ott elférjen három katona, menetfelszerelésben. A platón szükség esetén további ülőhelyeket alakítanak ki a menetirányra merőlegesen, a tetőlemezre szerelt csomagtartó kerettel pedig tovább bővíthető a Land Tech 3.5 kapacitása, míg a fülke mögött felszerelt bukókeretre kommunikációs berendezések és fegyverzet rögzíthető – a prototípusra egy 12,7 mm-es nehézgépfegyvert szereltek, de a lehetőségek köre rendkívül széles.

Kétféle motorral kínálják a megrendelőknek, az egyik a változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt, 16 szelepes, 1,9 literes, 150 lovas, 350 Nm nyomatékú dízelmotor, hatgangos manuális váltóval, a másik pedig a 2,4 literes, négyhengeres, turbós benzines, 210 lóval és 320 Nm nyomatékkal, hatos kézi vagy hatos automatával. Az átépített pickupokat nem páncélozták, viszont felszerelték a légi szállításhoz szükséges rögzítési pontokkal.

A Landtrek mellett a Technamm a Peugeot Expertet is átdolgozta rendvédelmi célra - ráadásul abból is az elektromos e-Expertet vették alapul. Az ExpertTech-nek keresztelt jármű belső terét speciális padlózat beépítésével teszik variálhatóvá: a csúszásgátló fémpadlón a különböző szerelvények (pl. fegyvertartó állvány, adminisztrációs állomás, rádió, határoló- és rögzítőfalak stb.) tetszőleges helyen és pozícióban történő beépítését lehetővé tevő sínek helyezkednek el. Az autó így gyorsan és hatékonyan átszerelhető az adott bevetésnek megfelelően, függően attól, hogy katonai, polgári vagy katasztrófavédelmi feladatról van szó.

Ahogy a Landtrek esetében, a Peugeot e-Expert hajtásláncát sem módosította a Technamm. A 136 lóerős villanymotort választhatóan 50 vagy 75 kWh kapacitású akkumulátor táplálja, amelyek 230/330 kilométerre elegendő energiát képesek tárolni. 130 km/óra végsebességével az ExpertTech országúti közlekedésre is alkalmas.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.