2021.09.06. 09:16

Az EQE-vel a Mercedes már a második szériamodellt húzza le az EQS kaptafájáról. Az elnyújtott kupétetős, rövid orrú formát szinte egy az egyben vették át a nagyobb elektromos Mercedesről, bár az EQE esetében hiányzik több mint harminc centi: a kisebbik modell 4,93 méter hosszú.

A különbség látványra, és az adatok szerint is hátul jelentkezik: a rövidebb csomagtartó 430 literes, és a képek alapján a hátsó üléssor helykínálata sem olyan bőséges, mint az EQS esetében. Mindezt úgy sikerült elintézni, hogy közben az új EQE tengelytávja is 3,12 méteres, ami jócskán meghaladja a hasonló méretű hagyományos luxusmodellekre jellemző értéket.

Egyelőre az EQE 350 jelzésű változat adatait részletezték: ez hátsókerék-hajtású, és egyetlen, 292 lóerő csúcsteljesítményű motor hajtja, viszont 90,6 kWh-s akkucsomagot kapott, ami a gyáriak szerint 660 km-es hatótávot jelent száz kilométerre. Legjobb gyorstöltési időnek a Mercedes 10-ről 80%-ra 31 percet ad meg, ami fantasztikus érték, már ha épp kéznél van van elég nagy teljesítményű, legalább 150 kW-os egyenáramú gyorstöltő. Későbbre ígérnek egy sokkal erősebb AMG változatot is, legalább 500 kW-os, azaz 680 lóerős kétmotoros hajtással, de erről egyelőre nem árultak el további részleteket.

Bár az EQE már szériagyártásra szánt autó, maga a gyártás még odébb van. Európa és az Egyesült Államok számára Brémában gyártják majd, 2022 közepétől, a forgalmazás pedig valamikor a jövő év második felében indul. Kína természetesen helyben gyártott autókat kap majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.