Elkészült az új Lotus Emira első versenyváltozata

2021.09.09. 06:08

Az új – és egyben valószínűleg utolsó – benzinmotoros Lotus épp csak bemutatkozott, és máris itt az első versenyautó-átépítés. A változtatások nem igazán szembetűnőek, de azért akadnak bőven. A legfontosabb, hogy közel másfél mázsát sikerült lefaragni a gép tömegéből.

Ahogy a GT4-es autók esetében már megszokott, az Emira is elég közel van az utcai modellhez: első pillantásra csak a nagy hátsó szárny, illetve az első splitter alapján lehet őket megkülönböztetni egymástól. A hajtáson nem is változtattak érdemben: ugyanaz a 3,5 literes kompresszoros Toyota alapú V6-os kerül bele – itt 405 lóerős kivitelben – amely a hátsó kerekeket hajtja.

Emellett versenyfutómű, versenyfékek, bukócsövezés, és a kategóriában előírt többi biztonsági felszerelés is bekerült a GT4-esbe. A menetdinamikában az okozhat érdemi különbséget, hogy a felesleges szigetelések és kényelmi berendezések mellőzésével az autó tömege 1260 kilogrammra csökkent az utcai autó 1405 kilójáról.

Egyelőre nehéz megjósolni, hogy az Emira mennyire lesz ütőképes a GT4-es mezőnyben, bár ha az előd, az Evora sikereit nézzük, amellyel számos nemzeti bajnokságot nyertek, az esélyei nem rosszak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.