2021.09.11. 16:59

A Müncheni Autószalon egyik csarnokában a Hyundai viszonylag kicsi standján már a jövőt igyekezett bemutatni, és a koreaiak elkötelezettségét, hogy biztonságos és tiszta közlekedést adjanak át a következő generációnak. Az IAA belvárosi részén álló Kia standon azonban a jelennel foglalkoztak elsősorban. Már amennyiben a már bemutatott, de utcán még nem látható EV6 annak tekinthető, ebből állítottak ugyanis ki egyet GT-Line felszereltségben.

A modellről Gajdán Miki már minden lényeges információt összeszedett, újdonság élőben sem derült ki. Az alapváltozat 58 kWh-ás akkumulátort és 125 kW-os teljesítményű motort kap a hátsó tengelyre, ezzel négyszáz kilométer a hatótáv, a csúcsváltozat viszont 77,4 kWh-ás akkumulátort és 430 kW (585 LE) összteljesítményű kétmotoros hajtást kap, amiben az a szép, hogy a hatótáv ezzel is ugyanakkora. Az EV6 külseje sejtet is valamit ebből a sportosságból, mert bár nem olyan lapos, mint egy Stinger, mégis jelentősen alacsonyabb, nyúlánkabb karakter a testvérmodell Hyundai Ioniq 5-nél.

Élőben pont jónak tűnik az EV6 magassága, a tágasra nyíló ajtókon könnyű a beszállás előre és hátra is, mert az ülések magassága kellemes. Meglepetésként ért azonban, hogy viszonylag kemény szivacsokat csomagoltak a GT-Line finom kárpitjába, így az érzés sprőd, sportos – már álló helyzetben vagányságot, elszántságot sugall. Úgy tűnik, így akarja magát megkülönböztetni a Kia a Hyundaitól.

Ennél is meglepőbb azonban, hogy az EV6 műszerfala és kapcsolói nincsenek Tesla-módra leegyszerűsítve, meg sem próbálták az amerikai úttörőt másolni Koreában. Ehelyett nagyon autószerű a vezető környezete, nagyjából pont olyan, amilyennek számos hasonló árkategóriás benzin- vagy dízelautóét látjuk 2021-ben. Ezt erősíti, hogy az ajtón talált ablakemelő és ülésfűtés kapcsolók aztán tényleg bármelyik jobban felszerelt Kia modellben lehetnének, és biztos vagyok benne, hogy az űrhajó helyett autószerűség sokakat meg fog nyerni az elektromos Kiának.

Van egy trükkje is az EV6-nak: a jobb hátsó sarokban elhelyezett töltő port nem csak felvenni, leadni is tudja az áramot, és ehhez a funkcióhoz gyári kiegészítőként létezik 230 voltos adapter. Ebbe aztán bármilyen háztartási készüléket bedughatunk: a helyszínen hajszárítót lehetett nyomkodni, de adja magát a kávéfőző, vagy a zenegép például. Radikális esetben akár elektromos fűnyírót is meghajthat, ha feljelentett a szomszéd, hogy elharapódzott a parlagfű mindentől elzárt telkünkön. Érdekes megoldás, az viszont biztosnak tűnik, hogy ha megbízhatóan működni fog, akkor autóként azonnal keresett lesz a sportos hangulatú EV6.

Kíváncsi vagy további újdonságokra Münchenből? Nézd meg a helyszínen készített videónkat:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.