Mégis eljöhet Európába a Ford Bronco?

2021.09.20. 13:22

A brit Autoexpress híre szerint a Ford vezérigazgatója látna fantáziát a Bronco európai forgalmazásában.

Jim Farley, a Ford vezérigazgatója egyike a híresen autórajongó vezetőknek az iparágban. Így került a hét végén Nagy-Britanniába: a hét végén a Goodwood Revival nevű rendezvényen saját 1966-os Ford GT40 versenyautóját vezette. Ott kérdezte a brit Autoexpress a Broncóról is, amelyről korábban azt nyilatkozták, hogy nem tervezik Európába hozni.

A vezérnek erről egy picit más az elképzelése. „Csak azt várom, hogy az európai részlegnél elhatározzák magukat a srácok” - mondta, majd arra a kérdésre, hogy lát-e lehetőséget a Bronco itteni forgalmazásában, szintén pozitív választ adott. „Abszolút, működne. Látom itt ezt a sok Defendert is – teljes mértékben. Nagyon jól működne.” - mondta.

Az európai srácok persze nem azért döntenek lassan, mert lusták: a Bronco európai forgalmazását nyilván csak úgy lehetne elképzelni, ha hasznot hozna, a jelenlegi hajtásrendszerével ez azonban nem túl valószínű. Jelenleg benzinmotorokkal gyártják, ám az európai szén-dioxid-kibocsátási szabályok miatt legalább egy hibrid változatra szükség volna, hogy ne vigye el a hasznot a bírság, és versenyképes maradjon a típus legalább az olyan közvetlen vetélytársakkal, mint a Land Rover Defender vagy a Jeep Wrangler.

Egy másik akadály, hogy jelenleg Észak-Amerika számára sem tudnak elég Broncót gyártani, azaz az itteni bemutató sem nagyon képzelhető el, ameddig a jelenlegi félvezetőhiányt nem sikerül orvosolni.

Valamivel talán simább ügy lehetne a Ford Kuga alapú Bronco Sport európai meghonosítása: ahhoz legalább volna kész konnektoros hibrid hajtásrendszer, ott csak a gyártási problémákat kellene megoldani, és a típusengedélyt megszerezni Európában, bár ez sem egy rövid folyamat.

Reálisan nézve a kérdést, ha holnap meg is születne a döntés, Ford Broncót valószínűleg akkor sem vásárolhatnánk 2023-24 előtt, és hogy születik-e pozitív döntés, az is azon múlik elsősorban, hogy milyen előjelű szám jön ki a Ford of Europe piacképességi számításainak a végén.