A Lotus megmutatta, mire épül a jövője

2021.09.21. 15:34

Az új platform neve Lightweight Electric Vehicle Architecture, azaz LEVA lesz, ami leginkább talán könnyű villanyautó építőrendszernek fordítható. Ezt a szerkezetet elsősorban kétüléses, sportos modellek számára tervezték, amelyekből több is épül majd rá, és nem csak Lotus márkajelzéssel.

leva

Valószínű, hogy az Alpine is ezt használja majd az A110 utódjában, amelyet a Lotus segítségével fejlesztenek, de nem kizárt, hogy a brit sportkocsigyártó másoknak is eladja a későbbiekben. A struktúra alapja természetesen alumínium, és úgy alakították ki, hogy támogassa az ülések mögötti, és az ülések alatti akkumulátor-elhelyezést is.

A rendszernek korlátai is vannak: legalább 2,47 méteres tengelytávú autók építhetők rá. A legrövidebb kiépítésben 66,4 kWh-s akkumulátor és legfeljebb 475 lóerős villanymotor építhető be, de a hosszabb, 2,65 méteres tengelytávú változat 99,6 kWh-s akkucsomagot és akár kétmotoros, 883 lóerős hajtásrendszert is befogadhat.

A Lotus már korábban jelezte, hogy az Emira után már csak elektromos hajtású autókat tervez bemutatni, ezek pedig a korábban ismertetett tervek szerint legalább háromféle platformra épülnek majd. Ezek közül a LEVA készül a sportkocsik számára, lesz egy másik a terepjáró-fazonú, magasabb Lotusok, és egy a személyautó-arányú alacsonyabb autók számára. Ez utóbbi kettő azonban várhatóan a Lotus anyacégétől, a Geelytől jön majd, költséghatékonyabb, nagyobb sorozatra optimalizált megoldásokkal.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.