Baj van az AMG V8-asával, de még sokáig marad

2021.09.24. 09:27

Augusztusban jött a hír, hogy az ezzel felszerelt Mercedes modellek többségét nem lehet a négyliteres V8-as turbómotorral megrendelni, és most az is kiderült, hogy miért. A Mercedes drága részlegeit – a Maybachot és az AMG-t vezető szakember szerint nem alkatrészhiány, hanem valamiféle minőségi probléma áll a háttérben.

40v8

Az amerikai Road & Track újságnak nyilatkozva Scheimer annyit mondott, hogy minden évben felülvizsgálják a kínálatot, és eközben találtak egy hibát, amit ki kellett javítani. Jelenleg épp a V8-asok újratesztelése folyik. Ezért van, hogy egyes típusokban elérhetetlenné vált ez a motor, bár az S osztályt nem érinti a probléma, és állítólag az Aston Martin számára is szállít az AMG.

Ugyanebben az interjúban egy másik lényeges információ is felbukkan: Scheimer szerint a V8-as turbómotor a következő tíz évben még biztosan a kínálat része marad, ami elég meglepő annak fényében, hogy jelenleg a Mercedes kommunikációjában is minden az elektromos autókra való átállásról szól.

A négyliteres, turbós V8-as egyébként épp most tűnt fel egy újabb szerepkörben: az AMG GT 63 S E-Performance négyajtós kupéban egy 843 lóerős hibrid rendszer részeként. Ugyanakkor valószínű, hogy a kisebb sportmodellekből lassanként kikopik a nyolchengeres: a C osztály következő AMG változata szinte biztosan négyhengeres turbómotort kap majd.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.