Önálló autógyártóként megy a tőzsdére a Polestar

2021.09.28. 06:04

Ez már nem pletyka: a Polestar tőzsdei bevezetését készítik elő éppen. A módszer a mostanság igen elterjedt cégegyesítéses trükk lesz, ahol az értékesíteni kívánt vállalat egy üres tőzsdei céggel egyesülve dobhatja piacra a részvényeit.

A 20 milliárdos tőzsdei érték azért meglepő, mert a csupán két modellt gyártó márka, amely eddig a Volvo műszaki tapasztalatára épített, így nagyjából annyit érne, mint a teljes Volvo, és kétszer annyit, mint a teljes Renault csoport.

Az efféle árazást azonban a piac is támogatja: az egyelőre megvehető termék nélküli Lucid Motors jelenlegi összértéke a részvényárfolyama alapján bő 40 milliárd dollár, a kínai Nióé 58 milliárd, az Xpeng-é 30,2 milliárd. Úgy tűnik, a befektetők üzleti szempontok alapján nem feltétlenül indokolt bizalma nem csak a Tesla esetében mutatkozik meg, de ma már minden más villanyautó-gyártóra is kiterjed.

A Polestar egyébként két új, terepjáró-jellegű modell bemutatását tis tervezi a közeljövőre: a Polestar 3 egy Porsche Cayenne méretű, a Polestar 4 egy Porsche Macan méretű modell lesz az ígéreteik szerint, 2024-re pedig egy, a jelenleg kapható Polestar 2-esnél nagyobb személyautó gyártásba küldését is tervezik.

A villanyautó-gyártó egyébként tavaly mintegy 10 ezer autót adott el, az idei évre 29 ezer autó eladását irányozták elő, 2025-re viszont el szeretnék érni a 290 ezer példányt. A cég terveiben ezek mellett mintegy 9%-os adózás előtti nyereségarány szerepel, amelyet az évtized közepére terveznek elérni.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.