Itt az újabb hódfogú BMW, a 2-es Active Tourer

2021.10.06. 10:37

Úgy néz ki, az egyterű-vásárlók eltűnése után a BMW tervezői is úgy igyekeztek megmenteni a 2-es Active Tourert, ahogy a Peugeot az 5008-ast. A lényeg, a magas tetővonal és viszonylag tágas belső megtartása mellett elvitték a formát a bakancs-irányba.

A meredekebb övvonal és a hangsúlyosabb motorház elég hatékonyan veszi el a korábbi modell buszlimuzin-jellegét, viszont terepjárókra jellemző jegyek itt nincsenek – nyilván nem volt cél, hogy elvegyék az X1-es kenyerét.

A BMW itt is beveti a közönséget megosztó nagy hűtőrácsot, amit a 2-es kupénál látványosan hanyagoltak – úgy tűnik, megpróbálják elérni, hogy a közönség a korábbi negatív reakciók ellenére megszokja a látványt. Az Active Tourer esetében ráadásul nem igazán vállalnak vele kockázatot: bár a típus legjobb évében bő százezret is el tudtak adni, a 2014-es premier óta értékesített kb. félmillió autó azt jelzi, hogy a célszerűségre kihegyezett típus eddig sem szakította szét az autópiacot.

Az új változat az elődjéhez hasonlóan keresztben álló motoros, ami eleve viszonylag jó helykihasználást enged. Szintén megtartották a hosszában állítható hátsó üléseket: 13 centis úton mozgathatók előre-hátra. A csomagtér maximális mérete így 470 liter, ami egyébként csupán két literrel nagyobb az elődmodellénél. A hibrid változatok esetében valamivel kevesebb hely jut majd a csomagoknak: a 48 voltos modellek esetében 415, a konnektoros hibrideben 406 liternyi.

A motorválaszték eleinte négy lehetőséget kínál: a 218i 136 lóerős, 1,5 literes háromhengeres turbós benzinmotorral érkezik, a 220i pedig ugyanennek a motornak a 156 lóerős változatát kapja. A 223i-be már kétliteres, 204 lóerős négyhengeres turbómotor kerül, az egyetlen dízelváltozat, a 218d pedig 150 lóerős kétliteres négyhengeressel érkezik. A 220i és a 223i váltójába 19 lóerős villanymotor is került, így ezek 48 voltos enyhe hibridként működnek.

Később érkezik a két konnektoros hibrid változat, 80 km körüli tisztán elektromos hatótávval. A 225e-be 136 lóerős benzines és 109 lóerős villanymotor kerül – az összteljesítmény 245 lóerő – míg a 326 lóerős 230e változatot 150 lóerős benzinmotor és 177 lóerős villanymotor kettőse mozgatja. A típusban alkalmazott, átdolgozott UKL II platform egyik újdonsága, hogy a nagy feszültségű akkumulátorok a padlóba kerültek a hátsó ülések alól, amivel nem csak a méretük nőhetett érdemben – bruttó 10-ről 16,3 kWh-ra – de a töltési sebességet is 7,4 kW-ra növelték, így egy teljes töltés úgy 2,5 óra alatt végrehajtható.

A típus gyártását novemberben kezdi meg a BMW lipcsei üzeme, a piaci bevezetés viszont csak jövő februárban indul. Az alapváltozat németországi ára 34 750 euró (átszámolva 12,5 millió forint) lesz. Úgy hallani, a nagyobb testvérmodell, a hétüléses Grand Tourer nem kap utódot.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.