Ötféle villanyautót mutatott be a Honda

2021.10.14. 15:49

Az új elektromos modelleket Kínában mutatta be a Honda, e:N sorozatként. Két típus, az e:NS1 és az e:NP1 tulajdonképpen az új HR-V elektromos változatainak tűnik – ezek már jövő tavasszal gyártásba mehetnek – a másik három viszont szokatlan megjelenésű, sarkos-szögletes tanulmány.

Az e:NS1 és az e:NP1 között leginkább stílusbeli különbségek vannak. Az első egy kicsit merészebb formavilágú, légterelőkkel körberakott HR-V változatnak tűnik, míg az utóbbi egy konzervatívabb változat. Más különbségre eddig nem derült fény, de állítólag mindkettő elmegy majd egy töltéssel 500 km-t, és 8 másodpercen belül gyorsul százra. Az autók belseje sem olyan, mint a benzines és hibrid HR-V-é: itt Tesla mintára óriás-kijelző van középen, és egy másik, kisebb szolgál műszerfalként.

A fura, szögletes, LED-csíkokkal keretezett orrú járművek, amelyeket szintén az e:N sorozat részeként mutattak meg, egyelőre tanulmányautók. A legmagasabb az e:N SUV, a leghosszabb az e:N GT, a legrövidebb az e:N Coupé nevet kapta. Ezek már egy új villanyautó-alapra épülnek, amelyből első-, hátsó-, és összkerék-hajtású is lesz.

Az ígéretek szerint az e:N lényegében önálló márka lesz Kínában, saját kereskedőhálózattal, és tíz típusból álló palettával. Azt azonban nem tudni, hogy a szögletes e:N tanulmányokat tényleg tervezik-e gyártani, vagy a közönség végül valami kevésbé radikálisat kap.

A Honda villanyautó-stratégiája az e:N autók bemutatása után talán még kiismerhetetlenebb, mint eddig bármikor. Európában az egy szem Honda e képviseli az elektromos hajtású autókat a kínálatban, Észak-Amerikában a General Motors épít majd elektromos autókat a japánoknak, Kína számára azonban egész palettát fejlesztenek, és minderről zavarba ejtően kevés részletet közölve kommunikál a cég.

Mindenesetre a következő hat évben sok elektromos modell várható, hiszen a cég erre költi fejlesztési költségvetésének jelentős részét: egy korábbi bejelentés szerint bő 46 milliárd dollárt költenek olyan fejlesztésekre, amelyek a karbonsemlegesség felé viszik a céget.

A jelenlegi egyetlen elektromos Hondáról készült videónk:



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.